۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۱۳۶۹
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان از ارزیابی و برآورد خسارت 21 هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل در گلستان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، عباس حق‎بین اظهار کرد: بعد از یک وقفه 20 روزه به دلیل مشکلات بانکی، حدود دو هفته‎ای می‎شود که این مشکلات حل و روند انعقاد قراردادها در خصوص بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل سرعت گرفته است.

وی تصریح کرد: آمارها بیانگر آن است با توجه به بحث تأمین مالی طی دو ماه آینده شاهد تحولات خوبی در خصوص بازسازی واحدهای مسکونی باشیم، در بحث تعمیرات ساختمان نیز بنا داریم تا پانزدهم مهر ماه این کار را به اتمام برسانیم و پرداخت‎های بلاعوض و تسهیلات را ارائه دهیم.

معاون بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: برای پاسخگویی مناسب به درخواست‎ها و حجم پرونده‎ها در تمام شهرستان‎های استان ستادهایی برقرار کردیم که این کار را جدای از بحث کار اداری پیگیری کنند.

حق‎بین بیان کرد: طی هفته آینده ارزیابی مجدد برای کسانی که نتوانستند اقدام به تشکیل پرونده در خصوص واحدهای مسکونی آسیب‌دیده خود کنند، انجام می‎شود.

*برآورد خسارت 1229 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در سیل گلستان

معاون هماهنگی مؤسسات غیردولتی مشارکت‎های مردمی و اشتغال بهزیستی گلستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: شناسایی واحدهای مسکونی که در سیل اخیر دچار خسارت شدند به عهده بنیاد مسکن است تاکنون یک هزار و 229 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی گلستان در سیل اخیر شناسایی و برآورد خسارت انجام شده است.

اصغر رنجی افزود: از این تعداد 486 واحد مسکونی تخریبی و مابقی نیاز به تعمیر دارند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات به مددجویان بهزیستی گفت: تمام تسهیلات اعم از وام بانکی و کمک‎های بلاعوض که به افراد آسیب‌دیده از سیل ارائه می‎شود به مددجویان بهزیستی نیز واگذار خواهد شد علاوه بر این تسهیلات مبلغ 10 میلیون تومان به سرپرستان واجد شرایط که تشخیص آن با بنیاد مسکن خواهد بود برای احداث واحد مسکونی تقدیم خواهد شد.

معاون هماهنگی مؤسسات غیردولتی مشارکت‎های مردمی و اشتغال بهزیستی گلستان ادامه داد: افرادی که علاقه دارند تا واحدهای مسکونی آنها توسط بسیج سازندگی ساخته شود براساس فرمت‎هایی که داریم تشکیل پرونده می‎دهیم و این واحدهای مسکونی ساخته خواهد شد اما در بعضی اوقات مالکان وارد عمل می‎شوند که به آنها کمک‎های بلاعوض نیز واگذار می‎شود.

رنجی خاطرنشان کرد: حداقل متراژی که برای مددجویان بهزیستی واحد مسکونی احداث می‎شود 70 متر مربع است اگر یک خانواده خواهان متراژی بیشتر از این باشد تحت یک فرمت تعهد خواهد کرد که هزینه اضافی را خانواده پرداخت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر