۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۱۳۶۸
مدیرکل پدافندغیرعامل هرمزگان در نشست دبیران شورای پدافند غیرعامل استان:
یکی از ماموریت های اصلی پدافند غیر عامل یعنی رصد، پایش و احصاء تهدیدات، به اهمیت برگزاری رزمایش های تخصصی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایداریملیاز هرمزگان، در اولین جلسه شورای دبیران پدافند غیر عامل استان هرمزگان در ابتدا خانم جوادی رئیس گروه تهدیدات تخصصی هدف از تشکیل و راه اندازی انجمن علمی پدافند غیرعامل در استان را گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی، آموزشی و پژوهشی و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص در کلیه زمینه های مرتبط با پدافند غیرعامل مطرح کرد.

وی با اعلام سیاست ها و برنامه های سال 98 خواستار برنامه ریزی لازم برای اجرای مناسب برنامه ها اعم از برگزاری دوره های آموزشی، رزمایش ها و جلسات تخصصی شد. وی در ادامه به تشریح اساسنامه انجمن علمی پدافندغیرعامل پرداخت.

جوادی افزود: ارائه طرح های بسیاری ازجمله طرح حفاظت از زیرساخت ها به منظور انسجام بخشی و جهت دهی رویکردهای مورد نیاز برای مصون سازی در دست اقدام است.

سپس مدیرکل پدافند غیرعامل استان استفاده از نیروهای دانشگاهی و متخصص این امر در حوزه پدافند غیر عامل از دیگر اهداف انجمن مذکور دانست و تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اتکای توان داخلی و استفاده ی حداکثری از ظرفیت جوان دانشگاهی از اهمیت والایی برخوردار است.

در ادامه محسن زینلی تختی با یادآوری یکی از ماموریت های اصلی پدافند غیر عامل یعنی رصد، پایش و احصاء تهدیدات، به اهمیت برگزاری رزمایش های تخصصی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته در وزارت کشور و سازمان پدافند غیر عامل کشور در تصویب آیین نامه های جدید اجرایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها در خصوص عضویت مدیرکل پدافند غیر عامل در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست افزود: بر اساس بند الف ماده 18 آئین نامه مذکور ((رعایت الزامات پدافند غیر عامل)) در طرح های توسعه عمرانی و مجموعه های شهری، طرح های بهسازی و نوسازی بافت های قدیمی و فرسوده و تبدیل روستا به شهر یکی از وظایف آن است.

زینلی تختی گفت : قطعا حضور اداره کل در این کارگروه به عنوان عضو اصلی و پاسخ به استعلام های مربوط، نقش مؤثر و اثربخشی در جهت تحقق اهداف پدافند غیر عامل و به تبع آن ارتقای جایگاه و نقش آفرینی آن دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر