۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۱۳۴۸
کره‌شمالی از «رفتارهای خصمانه جهنمی آمریکا» علیه این کشور با وجود اعلام تمایل پیونگ‌یانگ به گفت‌وگو بشدت انتقاد کرد.

به گزارش پایداری ملی، نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل آمریکا را به اِعمال سیاست دوگانه «حفظ اقدامات خصمانه و در عین حال نشان دادن اشتیاق برای گفت‌وگو» را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این نماینده در پاسخ به اتهام نقض سقف تعیین شده برای واردات مشتقات نفتی توسط پیونگ‌یانگ و نامه ماه ژوئن آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه به دیگر کشورهای عضو سازمان ملل و درخواست تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی، بیانیه نام‌برده را تنظیم کرد.

او در این بیانیه آورد: «آنچه قابل اغماض نیست، این حقیقت است که این بازی نامه مشترک توسط نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل و به دستور وزارت امور خارجه [آمریکا]، درست روزی انجام شد که رئیس‌جمهور ترامپ پیشنهاد ملاقات را [به رهبر کره‌شمالی] داد».

شورای امنیت سازمان ملل از سال ۲۰۰۶ تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را به‌ سبب برنامه اتمی و ساخت موشک‌های بالستیک تشدید کرده است. این تحریم‌ها ممنوعیت صادرات زغال‌سنگ، آهن، سرب، منسوجات و غذای دریایی و همچنین تعیین سقف برای واردات نفت خام و تولیدات مشتقات نفتی را شامل می‌شود.

«کیم‌ جونگ اون» رهبر کره‌شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته برای اولین بار با هم دیدار کردند تا در قبال خلع‌سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، تحریم‌ها از روی کره‌شمالی برداشته شود. دور دوم این مذاکرات که ماه فوریه 2019 در ویتنام برگزار شد با شکست مواجه شد و پس از آن پیونگ‌یانگ آزمایش‌های موشکی خود را از سر گرفت.

در پی کاهش مجدد تنش‌ها، روز یکشنبه گذشته (سی ژوئن)، ترامپ به دیدار رهبر کره شمالی رفت و با عبور از خط مرزی کره‌جنوبی و کره‌شمالی، به اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا تبدیل شد که وارد خاک کره‌شمالی می‌شود. با این حال در پایان این دیدار گفت  فعلاً برنامه‌ای برای لغو تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ وجود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر