۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۱۳۴۷
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین الملل گفت: بهره گیری درست از معادن همدان راهی برای توسعه استان همدان است.

به گزارش پایداری ملی، محمد رضا فیاض شامگاه چهارشنبه در همایش ملی روز صنعت، معدن و تجارت استان همدان، اظهار داشت: واحد صنعتی و صنعتگر باید 46 حرفه و علم را بداند و نسبت به آن آگاه باشد. صنعتگر باید صادرات، واردات قوانین کار و بیمه را بداند و آن‌ را تبدیل به کار کند.

وی با بیان اینکه 60 واحد برتر از استان های مختلف کشور به عنوان واحد برگزیده کشوری انتخاب و معرفی شده اند، ابراز کرد: یکی‌از این واحد ها مربوط به استان‌ همدان بوده است.

مشاور وزیر صمت در امور بین الملل گفت: استان همدان در زمان هایی که می بایست به مباحث صنعتی به عنوان موتور توسعه بپردازد توجه کمتری به آن شده، نمونه این امر کشاورزی صنعتی است که در استان‌ آن طور که باید مورد توجه‌قرار نگرفته است.


فیاض با بیان اینکه استان همدان یک استان کشاورزی است، ابراز کرد: بنابراین کشاورزی این استان از نوع صنعتی باشد و از این فرصت به خوبی استفاده شود. البته قدم های خوبی هم در این امر برداشته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: طبق برنامه در وزارت صمت، در دو سال آینده 21 واحد قابل توجه که برخی در سطح ملی است به خط تولید می‌آید تا به توسعه استان و کشور کمک کند.

فیاض گفت: در جنگ اقتصادی قرار داریم و تحریم های ظالمانه ای از جانب آمریکا و به تبع آن اروپا به کشور ما تحمیل شده اما این شرایط قابل عبور است و به زودی پیروز می‌شویم.

مشاور وزیر صمت در امور بین الملل با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در 15 ماه گذشته همه دنیا را بهم ریخته و به ما تعرض رسمی انجام داده، ابراز کرد: این فرد به صورت یک طرفه تعهدات را رها کرده و به دنبال ضربه زدن به نظام‌جمهوری اسلامی‌ایران است.

فیاض با تاکید بر اینکه دومین هدف دشمن تعطیلی صنعت ما بود، ابراز کرد: دشمنان ما ابتدا به بخش بانک و پول کشور ما پرداختند و پس از آن تلاش کردند تا بخش صنعت ما را تحت تاثیر قرار دهند.

وی افزود: با همت مردم در سراسر کشور و پشتیبانی بخش‌های مختلف این داغ به دل دشمنان گذاشته شده و تولید به اندازه کافی انجام‌می‌شود‌.

مشاور وزیر صمت در امور بین الملل گفت: خوشبختانه تاکنون پرچم تولید در کشور ما حفظ شده ، کشور با تلاطم مواجه شده اما با شکست رو به رو نشده. در چند ماه اینده شرایط به نفع ما بهتر می‌شود. دشمن همه فشار ها را وارد کرده و دیگر چیزی باقی نمانده است.

فیاض با بیان‌اینکه از موقعیت ویژه کشور باید حداکثر بهره و استفاده را ببریم، ابراز کرد: . جزء معدود کشورهایی هستیم که 15 دروازه همسایگی داریم. هر دروازه یک داد و یک ستاد است. این دروازه ها بین 18 استان‌ما تقسیم می‌شود.

وی گفت: یکی از ابزارهایی که در این برهه به کمک ما می اید بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی است بنابراین باید به اتاق های مشترک اعتماد کنید و ما هم شرایط را تسهیل کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر