۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۱۳۱۵
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت مسکن، به دنبال اعطای زمین رایگان و تنزل قیمت مصالح ساختمانی و حمایت از انبوه‌سازان است.

به گزارش پایداری ملی، سید احسن علوی عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شورای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اسلامی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در کشور و فشار اقتصادی که از این بابت بر خانواده‌ها وارد می‌شود، گفت: دولت به دنبال کاهش قیمت زمین در کشور است، ضمن اینکه وزارت راه و شهرسازی به دنبال اعطای زمین رایگان به انبوه‌سازان است تا تولید مسکن در کشور بر همین اساس افزایش یافته و قیمت‌های تمام‌شده تنزل یابد.

وی افزود: بر اساس تصمیم‌گیری که در وزارت راه اتخاذ شده است؛ این وزارتخانه به دنبال کاهش قیمت مصالح ساختمانی است تا مردم بتوانند با قیمت نازل‌تری مسکن خود را تهیه کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ احتمال واگذاری منازل ساخته‌شده از سوی انبوه‌سازان به مردم به صورت اجاره به شرط تملیک وجود دارد که قطعا در این خصوص دولت تصمیم‌گیری لازم را اعلام خواهد کرد.

علوی گفت: وزارت راه و انبوه‌سازان به دنبال ساخت منازلی با مساحت کمتر هستند تا حمایت‌های لازم را از قشر آسیب‌پذیر جامعه به عمل آورند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با اعطای وام و تسهیلات در نظر گرفته‌شده از سوی بانک‌ها، بعید است مردم بتوانند مشکلات خود را برای خرید منزل رفع کنند و با این کارها مردم صاحبخانه نخواهد شد. 

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران گفت: با وام‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومانی و با سودهایی که بانک‌ها از مردم مطالبه می‌کنند و فرایند در نظرگرفته‌شده برای اخذ تسهیلات، صاحبخانه شدن مردم به فراموشی سپرده شده و سخت و پیچ در پیچ خواهد شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر