۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۱۳۱۰
دبیر مجمع جهادگران خراسان شمالی با اشاره به آغاز از دوهای تابستانی جهادی دانشجویان گفت: دانشجویان خراسان شمالی به همراه جهادگران استان‌های دیگر به کمک مردم محروم و سیل‌زده این استان شتافته و در حال کمک‌رسانی هستند.

بخه گزارش پایداری ملی، علی اشعری در بجنورد با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی در خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به وقوع بارندگی‌های سیل‌آسا در خراسان شمالی طی اسفندماه سال ۹۷ و همچنین بهار امسال و عدم مقاوم‌سازی و استحکام خانه‌های خشتی و گلی روستاهای خراسان شمالی برابر این بارندگی‌ها، خسارت‌هایی به برخی از این خانوارها وارد شد که دانشجویان بسیجی تصمیم گرفتند تا در قالب اردوهای جهادی تابستان امسال خود در این مناطق حضور یابند.

وی شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان و راز و جرگلان را نقاط هدف کمک گروه‌های جهادی در قالب کمک به سیل‌زدگان عنوان کرد و افزود: دانشجویان دانشگاه‌های بجنورد، علوم پزشکی خراسان شمالی، پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه دانشجویی شهید تهرانی مقدم به کمک ساکنان این مناطق می‌روند.

دبیر مجمع جهادگران خراسان شمالی همچنین از کمک‌رسانی دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان‌های استان نیز به مناطق محروم هر شهرستان خبر داد و گفت: دانشجویان دانشگاه‌های شیروان، جاجرم و اسفراین نیز طی تابستان امسال و بر اساس نیازسنجی‌های انجام‌شده، در قالب بخش‌های مختلف عمرانی و فرهنگی به روستاهای هر شهرستان اعزام می‌شوند.

وی در ادامه از حضور دانشجویان جهادگر استان‌های دیگر کشور ازجمله تهران نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: این دانشجویان از دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شهید بهشتی و صنعتی شریف در مناطق سیل‌زده خراسان شمالی حضور می‌یابند.

مسئول سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی بازه زمانی حضور گروه‌های جهادی در استان را از ۷ تیرماه اعلام کرد و گفت: این گروه‌ها بر اساس توالی زمانی و تا اواسط شهریورماه اقدام به امور جهادی می‌کنند.

وی برآورد جهادگران حاضر در استان برای کمک‌رسانی را بالغ‌بر هزار دانشجوی خواهر و برادر عنوان کرد و ادامه داد: این دانشجویان در قالب گروه‌های جهادی و با همکاری نهادها و دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد امام خمینی، دفتر آستان قدس رضوی در خراسان شمالی، ستاد اجرایی فرمان امام و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان در طرح جهاد همبستگی ملی ساماندهی می‌شوند.

اشعری در پایان حوزه‌های کاری این گروه‌ها را در بخش‌های گوناگون و مختلف دانست و گفت: اقدامات و برنامه‌های فرهنگی، عمرانی، پزشکی، اقتصاد مقاومتی و مشاوره‌ای ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای گروه‌های جهادی دانشجویی در استان است.

گفتنی است خراسان شمالی ازجمله استان‌هایی بود که در بارندگی‌های ابتدای امسال دچار خسارت‌های فراوانی، ناشی از عدم استحکام منازل خشتی و گلی در برابر بارندگی شدید شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر