۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۱۳۰۳
دوازدهم تيرماه ۱۳۶۷ هواپيمای مسافربری ايرباس ايران كه از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‏های خليج فارس و در نزديكی جزيره هنگام مورد هجوم يگان‏‌های دريايی متجاوز آمريكايی مستقر در آب‏های خليج فارس قرار گرفت و سقوط كرد.

به گزارش پایداری ملی، در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸، هواپیمای مسافربری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‏های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم موشکی یگان‏‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‏های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر قرار گرفت حامل ۲۹۸ مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدند. در میان سرنشینان هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۲ سال، ۵۲ زن و ۴۶ تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند.

سیدحسین هاشمی عکاس و خبرنگار روزنامه کیهان از معدود عکاسان ایرانی است که خود را به محل حادثه رساند بعد از آنکه توسط ارتش به محل حادثه رسید و عکاسی معدود از واقعه انجام داد راضی نشد و فردا با هزینه شخصی خود را به محل حادثه رساند تا بتواند عمق فاجعه را با تصویر نشان دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر