۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۲۹۸
بازرسان دادستانی کل وزارت امنیت داخلی آمریکا گزارشی از وضعیت برخورد نامناسب مأموران اداره گمرک و محافظت مرزی این کشور با پناهجویان در اردوگاه‌های مرزی آمریکا منتشر کرده‌اند.

به گزارش پایداری ملی، گزارش جدیدی از وضعیت «هولناک» اردوگاه‌های مرزی آمریکا نشان می‌دهد که مأموران گشت مرزی این کشور، مهاجران را در نزدیکی منطقه «ریو گراند والی» وادار می‌کنند در اتاق‌هایی که ظرفیت‌ آن اشباع شده است، مستقر شوند.

طبق این گزارش، وضعیت اردوگاه‌های مرزی آمریکا از نظر جمعیت به قدری نامناسب است که یکی از مدیران این اردوگاه آن را همچون یک «بمب ساعتی» توصیف کرده است.

 

 

شبکه «ان بی سی نیوز» در این خصوص گزارش کرد، در یکی از موارد، بازرسان دادستانی کل وزارت امنیت داخلی آمریکا اعتراف کرده‌اند که تعداد زیادی از پناهجویان برای یک هفته در اتاق‌هایی که فقط مختص ایستادن است، نگهداری می‌شوند و حتی در برخی موارد برای یک ماه از استفاده از حمام محروم هستند.

در گزارش جدید، اتهامات مشابهی درباره اردوگاه مرزی در نزدیکی «ال پاسو» تگزاس مطرح شده است.

جدیدترین یافته‌های بازرسان مستقل حاکی از آن است که اکثر کودکان مهاجر در پناهگاههایی که مختص کودکان است نگهداری می‌شوند و دسترسی به حمام ندارند و حتی اجازه تعویض لباس هم به آنها داده نمی‌شود.

 

 

در این گزارش آمده است که 50 کودک مهاجر زیر هفت سال که بدون والدین خود سفر کرده بودند در بازداشتگاه مرزی آمریکا محبوس شدند و بیش از دو هفته انتظار کشیدند تا به یک پناهگاه بزرگتر منتقل شوند.

بازرسان، تحقیقاتی را در پنج اردوگاه در ریو گراند والی انجام دادند که سه اردوگاه به کودکان تخصیص داده شده بود. در این تحقیقات مشخص شد که کودکان به حمام دسترسی ندارند و در برخی موارد از غذای گرم محروم هستند و این در حالی است که عرضه غذای گرم یکی از استانداردهای بازداشتگاه‌های دولتی است.

 

 

«جنیفر کاستلو» بازرس کل دادستانی وزارت امنیت داخلی آمریکا در گزارش خود ابراز نگرانی کرد که بازداشت طولانی‌مدت پناهجویان در اتاق‌های بدون ظرفیت، سلامت آنها را در معرض خطر قرار دهد.

طبق این گزارش، برخی از پناهجویان تاکنون بارها اقدام به فرار از این اردوگاه‌های مرزی کرده‌اند.

 

 

روز دوشنبه هفته جاری، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» جوانترین نماینده کنگره پس از دیدار از اردوگاه مرزی «ال پاسو» تگزاس، وضعیت این اردوگاه را «هولناک» توصیف کرد.

این نماینده کنگره در توصیف وضعیت نامناسب پناهجویان در بازداشت مرزی آمریکا تأکید کرد که مأموران اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، پناهجویان را وادار می‌کنند که از آب توالت برای آشامیدن استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر