۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۱۲۸۷
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی؛ افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران را در چارچوب برجام دانست و گفت: اروپایی‌ها حقی برای بازگردان تحریم‌ها علیه ملت ایران ندارند.
به گزارش پایداری ملی، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام اخیر ایران مبنی بر افزایش ذخایر اورانیوم، گفت: این تصمیم کاملا منطقی، به موقع و در چارچوب مفاد برجام است.

وی افزود: اروپایی‌‌ها پس از خروج آمریکا از برجام به تعهدات‌شان عمل نکردند و امروز نیز پس از تصمیم ایران برای افزایش ذخایر اورانیوم، بهانه‌جویی می‌کنند و دم از بازگرداندن تحریم‌ها می‌زنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اروپایی‌ها حقی برای بازگردان تحریم‌ها علیه ملت ایران ندارند، زیرا افزایش سطح غنی‌سازی و نیز افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده در چارچوب و طبق مفاد برجام است.

نقوی‌حسینی ادامه داد: اروپایی‌ها  تاکنون بارها بر پایبندی به برجام تأکید داشتند، اما بیش از عمل به حرف بسنده کرده‌اند و اخیرا از سازوکار مالی‌ صحبت می‌کنند که هم از منظر شمول و حدود تعهدات و هم از منظر زیر ساخت‌های اجرایی مشکلات زیادی دارد.

وی با تأکید بر اینکه کشور‌های اروپایی همواره تحت سلطه آمریکا هستند و هیچ اراده‌ای از خودشان ندارند، اظهار داشت: ممکن است اروپایی‌ها تحت فشار آمریکا هر اقدامی از جمله عدم اجرایی کردن این سازوکار مالی را انجام دهند، بنابراین باید گفت اروپایی‌ها چندان قابل اعتماد نیستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با بیان اینکه اروپایی‌ها اراده و اختیاری برای اجرای این سازوکار و پایبندی به تعهداتشان ندارند، خاطرنشان کرد: مسئولان دیپلماسی کشور باید نسبت به بدعهدی‌های اروپایی‌ها در اجرای سازوکار "اینستکس" هوشیارانه‌تر عمل کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر