۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۱۲۸۴
فرمانده مرزبانی ناجا علاوه بر ضرورت تسریع در ساخت‌وساز خانه‌های سازمانی مرزی بر لزوم قرار گرفتن شغل مرزبانی جزء مشاغل سخت تأکید کرد.

به گزارش پایداری ملی، سردار سرتیپ قاسم رضایی ظهر امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه گیلان در رشت با اشاره به پیشینه اسلامی و انقلابی گیلان اظهار کرد: گیلان استان مقاوم و مجاهدی است که در ایجاد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بسزایی داشته است.

وی با اشاره به حسن ارتباط گیلانیان با همسایگان داخلی و خارجی افزود: روابط گیلان با کشورهای همسایه ازجمله جمهوری آذربایجان زبان زد عام و خاص است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به احساس رضایتمندی مسافران و گردشگران از سفر به گیلان گفت: هرکسی که به گیلان سفر می‌کند امنیت و آرامش وجودش را فرا می‌گیرد.

رضایی با اشاره به پایداری امنیت در مرزها ازجمله گیلان خاطرنشان کرد: امنیت مرزها در کل کشور پایدار بوده و این مهم علاوه بر زحمات مرزبانان حاصل تلاش مسؤولین استان‌های مرزی و ساحلی است.

وی وجود امنیت در گیلان با توجه به ظرفیت‌های موجود را آماده سرمایه‌گذاری دانست و افزود: گیلان شایسته هرگونه سرمایه‌گذاری ازجمله صنایع مختلف نظیر کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به روابط حسنه دیپلماتیک ایران با همسایگان مرز اذعان کرد: با تلاش و ممارست همه‌جانبه مسؤولین، مرزنشینان و مرزبانان، سطوح همکاری دیپلماتیک جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه بسیار قابل‌تحسین است.

رضایی با تأکید بر تکمیل پایانه مرزی آستارا تصریح کرد: زیرساخت‌های پایانه مرزی آستارا باید متناسب با مأموریت‌ها، سطح تعاملات و روابط تجاری ایران همگام بوده و تفاهم‌نامه‌ای که در سال گذشته مابین وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و مرزبانی به امضا رسیده به نتیجه برسد.

وی همچنین به‌ضرورت تقویت ناوگان دریایی و تجهیزات لجستیکی آن در شمال و جنوب کشور تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از دریای خزر جزء محدوده منطقه آزادشده باید از ظرفیت این منطقه تجاری و صنعتی در تقویت لجستیکی ناوگان دریایی مرزبانی استفاده کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به مرز بیش از دو هزار کیلومتری ایران با دو کشور همسایه شرعی افزود: در این کشورها مطابق نظرات مسؤولین سازمان ملل پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰۰۰ تن مواد مخدر تولید شود که نشان از افزایش سطح تولید نسبت به سنوات قبل می‌دهد و از توطئه‌های استکبار جهانی برای هزینه دادن ایران است.

رضایی نیاز امروز مرزبانان را بیش از گذشته شهرک‌سازی خانه‌های سازمانی مرزی برشمرد و بیان کرد: طی دو سال گذشته عملیات خانه‌سازی برای مرزداران در مرزها آغازشده که شروع خوبی است اما تا رسیدند به نقطه مطلوب بسیار فاصله‌داریم.

وی با تأکید برافزایش اعتبارات مرزبانی و ارتقای خدمات رفاهی مرزبانان تصریح کرد: مطالعاتی را مرکز پژوهش‌های مجلس با مرزبانی ناجا در خصوص افزایش خدمات رفاهی مرزبانان انجام داده که در کنار شهرک‌سازی برای این قشر باید مرزبانی جزء مشاغل سخت محسوب شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر