۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۱۲۷۹
متخصصان یک بیمارستان در بارسلونا با استفاده از یک دستگاه رباتیک برای بیماران مبتلا به پارکینسون، صرع و اختلال وسواس فکری توانستند امید به بهبود این بیماران را افزایش دهند.

به گزارش پیداری ملی، متخصصان یک بیمارستان در بارسلونا با استفاده از یک دستگاه رباتیک برای بیماران مبتلا به پارکینسون، صرع و اختلال وسواس فکری توانستند امید به بهبود این بیماران را افزایش دهند.

این دستگاه رباتیک برای نخستین بار در اسپانیا در بیمارستان تکنون در بارسلونا با سرپرستی الیور Dr. Bartolomé Oliver (جراح متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان تکنون بارسلونا) استفاده شد و تا به امروز نتایج درخشانی داشته است.

دستگاه رباتیک ( Renishaw) یک سیستم خودکار برای کمک به جراح در حین جراحی مغز است؛ این سیستم برای وارد کردن ابزارهای مختلفی‌ چون سوزن نمونه برداری و یا الکترود تحریک مغز از یک سوراخ کوچک در سر بیمار کاربرد دارد.

این دستگاه برای جراحی‌های بسیار ظریف مغز طراحی شده است؛ به گفته الیور، این دستگاه انقلاب بزرگی‌ در درمان بیماری پارکینسون، صرع و اختلال و وسواس فکری است.

برای نخستین بار بیمارستان تکنون در بارسلونا از دستگاه رباتیک برای درمان ۱۵ بیمار مبتلا به بیماری صرع استفاده کرده و  نتیجه این عمل ۸۰ درصد موفقیت آمیز بوده است.

روش این جراحی به این صورت است که بین ۷ تا ۲۰  الکترد در جاهای مختلف مغز که آسیب دیده‌ا‌ند جای‌گذاری می‌شود.

بر طبق گزارش اروپا نیوز، رسی، متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان تکنون بارسلونا توضیح می‌دهد که در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از بیماران مبتلا به صرع مقاوم به دارو هستند که این افراد باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند.

این سیستم رباتیک مسیر‌ها را از قبل برنامه‌ریزی می‌کند و از هر گونه مشکل مثل برخورد با عصب‌های مغز جلوگیری می‌کند.

در اسپانیا بعد از آزمایش و عمل‌های موفق در جراحی  صرع این تیم پزشکی‌ برای درمان پارکینسون و بیماری وسواس و اختلاف فکری از این دستگاه در حین جراحی استفاده کرده است.

به گفته انا ماریا پوجول، جراحی پارکینسون سال‌هاست به روش دستی‌ انجام می‌شود اما با معرفی‌ این دستگاه رباتیک نتیجه عمل بسیار متفاوت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر