۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۱۲۴۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بزرگ‌ترین ساختمان اورژانس شمال‌غرب کشور اوایل مرداد ماه در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز افتتاح خواهد شد.
به گزارش پایداری ملی، محمدحسین صومی اظهار داشت: با توجه اینکه اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) تبریز یکی ازپر مراجعه‌ترین واحدهای اورژانس شمالغرب کشور هست از این رو احداث ساختمان اختصاصی و مجزا به اورژانس در این مرکز ضروری به نظر رسیده و احداث شد که در یک ماه آینده شاهد افتتاح بزرگترین ساختمان اورژانس شمالغرب کشور خواهیم بود. 

وی با اشاره به افزایش چشمگیر فضای بیمارستانی در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز گفت: با افتتاح این ساختمان بالغ بر 9 هزار متر مربع به فضای بیمارستانی این مرکز اضافه شده و علاوه بر این بیش از 2 هزار متر مربع فضا نیز بازسازی شده و به این مجموعه اضافه خواهد شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: این ساختمان  در سه طبقه و مجموعاً بیش از ۱۱۰  تخت به عنوان بزرگ‌ترین اورژانس شمال‌غرب کشور فعالیت خواهد داشت. 

وی ادامه داد: در حال حاضر اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) تبریز روزانه  با پذیرش بیش از 400 بیمار پر ترددترین اورژانس شمال‌غرب محسوب شده و امیدواریم با افتتاح ساختمان جدید بتوانیم هم در جهت کاهش بار مراجعه و هم در جهت ارائه خدمات درمانی با کیفیت به هموطنان اقدامات موثری را به سرانجام برسانیم. 
 
صومی اضافه کرد: با افتتاح این ساختمان زمینه برای فعالیت بیش از 400 نفر نیروی کار کادر درمانی فراهم خواهد شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه معضل اساسی بیمارستان امام رضا (ع) با افتتاح این ساختمان حل خواهد شد گفت: با توجه به اینکه تمام هماهنگی های لازم بین بخشهای مرتبط با اورژانس انجام شده بسیاری از مشکلات مربوط به پذیرش و بستری اورژانس در این مرکز حل خواهد شد. 

صومی اظهار داشت: بیش از 90 درصد پیشرفت کار در ساختمان جدید اورژانس انجام یافته که با تسریع در روند تکمیل پروژه می‌توانیم از یک ماه آینده در این ساختمان ارائه خدمت کنیم.

وی افزود: از مجموع ۱۱۰ تخت اورژانس جدید تعداد 8 تخت برای آی سی یو اورژانس و 28 تخت بیمارستانی تحت نظر و مابقی تخت برانکاردی مخصوص اورژانس در نظر گرفته شده است. 

صومی اضافه کرد: علاوه بر بخشهای تحت نظر و آی سی یو، دپارتمان طب اورژانس به همراه کلاس‌های آموزشی و نیز امکانات رفاهی مستقل برای اساتید و دستیاران طب اورژانس در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره فعالیت بخش‌های مختلف اختصاصی در ساختمان جدید اورژانس گفت: این ساختمان منطبق بر استانداردهای روز جهانی و بررسی نیازهای منطقه ای احداث شده تمام تجهیزات و امکانات موجود در ساختمان جدید اورژانس از نظر کیفی از بهترین نوع هستند.

وی بیان داشت: طرح  این ساختمان با پیشنهاد متخصصین طب اورژانس و طراحی و اجرای آن توسط مهندسین و معماران صاحب نام انجام یافته است.

صومی گفت: قسمت‌های مختلف این ساختمان متشکل از اورژانسهای مدیکال، اورژانس اطفال، اتاق‌های عمل اورژانس، بخش تحت نظر اورژانس، آی سی یو اورژانس و بخش‌های پاراکیلینی ( سونوگرافی، رادیولوژی و....)  است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های استاندارداین ساختمان وجود بخش احیای(cpr) و پست(cpr)  و icu اورژانس جداگانه هست که اخیرا به این مجموعه اضافه شده است. 

این گزارش حاکی است، بیمارستان امام رضا (ع) تبریز با بیش از هزار تخت و ارائه خدمات درمانی، تشخیصی تخصصی و فوق تخصصی برای هموطنان به عنوان بزرگ‌ترین مرکز جنرال آموزشی و درمانی شمالغرب کشور محسوب می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر