۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۱۲۲۹
کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مذاکره با اروپایی‌ها ایران را به جایی نمی‌رساند چرا که اروپا هم‌پیمان آمریکا بوده و هدف‌شان این است تا ایران را در برجام نگه داشته و به انجام مذاکره تشویق کنند.
به گزارش پایداری ملی، سلطان‌زاده در همایش افشای حقوق بشری آمریکا که در سالن همایش‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه تنها راه مقابله با فشارهای اقتصادی عمل به اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: مذاکره با اروپایی‌ها ایران را به جایی نمی‌رساند چرا که اروپا هم‌پیمان آمریکا بوده و هدف‌شان این است تا ایران را در برجام نگه داشته و به انجام مذاکره تشویق کنند.

وی با اشاره به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه جامع، کاربردی و نقشه راهی است که در بهمن ۹۷ توسط رهبر انقلاب صادر شد در حالی که آمریکا در آن زمان در خواب خوش خیال جشن نگرفتن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود و مقام معظم رهبری با این بیانیه، راهبرد ادامه مسیر انقلاب را برای چهل سال دوم تبیین کردند.

این کارشناس مسئل سیاسی و تحلیلگر بین‌المللی ادامه داد: در این بیانیه به موضوعاتی مانند تمدن اسلامی، جامعه اسلامی و جهانی شدن اشاره شده و همچنین این بیانیه مشحون از رفتارهای ضدبشری آمریکا در ۴۰ سال انقلاب اسلامی است.

 وی عنوان کرد: در سال ۵۷ مردم ایران ضربه سختی به آمریکا وارد کردند و در طول ۴۱ سال گذشته این کشور تلاش کرده تا با انواع و اقسام نقشه‌ها پاسخ این ضربه مردم ایران را بدهد اما در طول این سال‌ها موفق نشده تا به هدفش برسد بلکه جمهوری اسلامی ایران باشکوه به راهش ادامه داده و طبق بیانیه گام دوم انقلاب هدف ایران حرکت رو به جلو است.

شناسایی ترفندهای دشمنان از مفاد مهم بیانیه گام دوم انقلاب است

سلطان‌زاده تصریح کرد: یکی از مفاد این بیانیه شناسایی، شناخت دشمن و ترفندهای آن برای ایجاد راهبرد مناسب برای مقابله با دشمن است و برای این منظور باید توجه کرد که آمریکا برای خروج از برجام ۱۰ کار انجام داد که این مسیرها تاکنون گام به گام طی شده است.

وی خاطرنشان کرد: خروج از برجام در اردیبهشت ماه ۹۷، برگرداندن بخشی از تحریم‌ها، ایجاد کمپین جنگ روانی گسترده با هدف القای ناامیدی و دلسردی، القای سیاه‌نمایی مطلق، تلاش برای ایجاد یک طرح تابستان داغ در ایران، ایجاد نارضایتی با تمسک به مشکلات اقتصادی کشور و براساس آن ناآرام‌سازی جامعه، تلاش برای به صفر رساندن فروش نفت ایران در آبان ۹۷، تلاش برای ایجاد اعتصابات سراسری در بهمن ۹۷ و گام آخر جلوگیری از برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از جمله ۱۰ اقدام آمریکا برای خروج از برجام است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با یک سخنرانی هوشمندانه فرمودند آمریکا در سال ۹۷ دنبال جنجال و فریب بوده و در سال ۹۸ به دنبال اجرای طرح‌ها و عملی کردن نقشه‌هایش است، اضافه کرد: این بیانات رهبری امسال با این اقدام آمریکا در نخستین گام تروریستی خواندن سپاه و گام بعدی برگرداندن تحریم‌ها پتروشیمی نمود واقعیت پیدا کرد.

هدف آمریکا در حال حاضر ایجاد جنگ روانی با سایه جنگ است

وی اظهار کرد: اما آمریکا با انجام همه اقدامات فریبنده و عملیاتی تاکنون توفیقی به دست نیاورده و تنها راه آنها در حال حاضر ایجاد جنگ روانی است چرا که در طول دو سال گذشته برای آمریکایی‌ها ثابت شد که مردم ایران با همه نارضایتی‌ها و مشکلات اما هرگز درصدد براندازی حکومت نیستند از این رو نقش جنگ روانی از این به بعد اهمیت پیدا می‌کند.

سلطان‌زاده گفت: همانگونه که رهبری فرمودند مردم ایران از مرحله سخت ۴۰ سال اولیه انقلاب عبور کرده و چهل سال دوم انقلاب به مراتب سهل‌تر از 40 سال اول بوده و امروزه مقاومت مردم در برابر فشارها جواب داده و فشارهای مقاومتی حکومت ایران نیز جواب خواهد داد و امسال برخلاف گفته برخی مبنی بر سال تهدیدها، سال فرصت‌ها برای ایران است.

آمریکا دیگر هیچ اقدام عملی برای فشار به ایران ندارد

وی با اشاره به اینکه آمریکا دیگر هیچ اقدام عملی برای فشار به ایران ندارد، تصریح کرد: برای این منظور از این به بعد هر کاری آمریکا انجام دهد تنها سنبلیک بوده و تاثیری ندارد برای مثال تحریم اموال رهبری و سرداران سپاه که هیچ اموالی در خارج از کشور ندارند از جمله این اقدامات نمادین است.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل عنوان کرد: آمریکا به دنبال منافع اقتصادی بوده و دنبال جنگ نیست چرا که ترامپ به عنوان یک تاجر تنها هدفش افزایش تعداد گاوهای شیرده در منطقه است و برای این منظور آمریکا فقط سایه و شبح جنگ را می‌خواهد بر سر مردم ایران بی‌اندازد و گر نه آنها توان جنگ با ایران را ندارند.

وی افزود: ایران پهباد آمریکایی را با موشک سرنگون و رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند و در جواب آمریکا تنها می‌گوید این کشور به دنبال جنگ با ایران نبوده و از لفظ صبر راهبردی استفاده می‌کند و این به معنی عقب‌نشینی آمریکایی‌ها است.

سپاه علی را جز سپاه علی نمی‌تواند از پا درآورد

سلطان‌زاده خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به نفوذ از داخل امید بسته‌اند و تا زمانی که آنها می‌توانند فشار از بیرون را در داخل ایران مطالبه‌گری کنند دشمن امید خواهد داشت و در یک کلمه باید گفت سپاه علی را جز سپاه علی نمی‌تواند از پا درآورد.

وی گفت: انحراف خواص و مسؤولان، فقدان بصیرت و غفلت مردم باعث سقوط هر جامعه‌ای می‌شود برای مثال خوارج و داعشی‌ها با همه دینداری‌شان به دلیل نبود بصیرت دست‌شان به گناه و ریختن خون مسلمانان آلوده شد و امروزه هم اگر بصیرت نباشد تاریخ مانند دوران حضرت علی(ع)، امام حسن و حسین(ع) تکرار شده و امثال عمر و عاص و یزید از این نبود بصیرت در بین عوام استفاده کرده و به پیروزی خواهند رسید.

ضعف اقتصادی، فضای مجازی و جریان لیبرالی سه ظرفیت داخلی برای سوءاستفاده دشمنان است

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در داخل ایران سه ظرفیت ضعف اقتصادی، فضای مجازی و وجود جریان مشهور به جریان تقی‌زاده‌ها یا همان خط لیبرالی که خواهان مذاکره در هر دو صورت ضعف و قدرت هستند از جمله ظرفیت‌هایی است که دشمن با امید به آنها فشارها را علیه مردم ایران بیشتر می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر فضای مجازی به جای فرصت تبدیل به یک تهدید شده است و تا زمانی که به اینترنت ملی دست پیدا نشود فضای مجازی تهدید خواهد بود و ذهنی که موشک پهپادافکن می‌سازد حتما می‌تواند اینترنت ملی مانند کشورهایی چون چین، ژاپن و کره جنوبی نیز بسازد.

راهبرد دشمنان فشار حداکثری و تاکتیک‌شان مذاکرات است

سلطان‌زاده با بیان اینکه امروزه راهبرد دشمنان فشار حداکثری و تاکتیک‌شان مذاکرات است، ادامه داد: امروزه حتی خوش‌بین‌ترین افراد در ایران نیز آمریکا را قابل اعتماد برای مذاکره نمی‌دانند چرا که همه به این باور رسیده‌اند که آمریکا با ماهیت اسلام ناب محمدی ایران مشکل دارد و این کشور تنها با بخشیدن هویت انقلاب به آنها راضی خواهد شد و درواقع آنها ماندگاری انقلاب را مورد هدف قرار داده و راز ماندگاری انقلاب کارآمدی نظام است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر