۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۱۲۲۸
بامداد امروز یک تانکر حامی مواد شیمیایی در بندر پتکیم واقع در شهر علی آقا از توابع استان ازمیر ترکیه منفجر و باعث آتش سوزی در این بندر شد.

به گزارش پایداری ملی، بر اساس گزارش ها این انفجار هنگام تخلیه هیدروکربن های مایع از یک کشتی ایتالیایی رخ داده است. در این حادثه تاکنون یک نفر کشته و 16 تن نیز زخمی شده اند.

ابراهیم احمدوف مسئول روابط عمومی شرکت سوکار ترکیه که این کشتی در اجاره آن بوده در مصاحبه ای اعلام کرد که این انفجار در داخل کشتی رخ داده و نه در بندر پتکیم. وی افزود که کشتی ایتالیایی Synzania در اجاره این شرکت بوده است.

از سوی دیگر نیز شرکت سوکار ترکیه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که این آتش سوزی تحت کنترل در آمده و خاموش شده است. کل خدمه این کشتی تخلیه شده و در حال حاضر کار خنک سازی تانکر نفت منفجر شده ادامه دارد.

سوکار ترکیه تاکید کرد که تحقیقات درباره علت این انفجار در حال انجام است و نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

در اکتبر 2018  پالایشگاه «استار» در شهرستان علی‌آقا از توابع استان ازمیر با حضور روسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان افتتاح شد. این پالایشگاه با همکاری شرکت ملی نفت و گاز آذربایجان «سوکار» و ترکیه احداث شد. پالایشگاه «استار» بزرگترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در ترکیه و از مهمترین پروژه های نفتی در اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا در سال های اخیر است. این پالایشگاه اولین "گواهی تشویقی سرمایه‌گذاری استراتژیک" در ترکیه را به خود اختصاص داده است. اوایل ماه آوریل گذشته شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان اعلام کرد که به دنبال افزایش سرمایه گذاری ها در ترکیه و تاسیس یک مرکز تحقیق و توسعه پتروشیمی در بندر پتکیم است. آنار ممدوف از مدیران شرکت سوکار در ترکیه اعلام کرد که میزان سرمایه گذاری های این شرکت در ترکیه تا کنون به حدود 15 میلیارد دلار رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر