۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۱۲۰۶
اراک- سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از افزایش ۱۵درصدی آمار واکسیناسیون دام در استان، طی سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 به گزارش پایداری ملی، ابوالفضل حمزه لوییان با اشاره به افزایش شمار واکسیناسیون دام های سبک و سنگین استان به یک میلیون و ۵۶۳ هزار راس در سه ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۳۵۷ هزار راس دام سبک و سنگین در استان واکسینه شدند که آمار مایه کوبی امسال نشان از افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال ۹۷ دارد.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ضمن بیان اینکه این دام ها علیه بیماری های تب برفکی، تب مالت، آنتروتوکسمی، آگالاکسی، آبله، قانقاریا و طاعون نشخوارکنندگان کوچک(p.p.r) مایه کوبی شدند، ادامه داد: ۶۸ هزار راس از این دام ها در راستای مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام، علیه بیماری تب مالت مایه کوبی شدند.

وی بیان کرد: همچنین در سه ماه نخست امسال یک هزار و ۹۲۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری و ۴۷ هزار راس دام علیه بیماری سیاه زخم در استان مرکزی واکسینه و ایمن سازی شدند.

حمزه لوییان افزود: امسال تاکنون به منظور مقابله با انتقال بیماری سل به انسان، سه هزار و ۳۵۷ مورد تست سل در دامداری های استان انجام شده و ۹ راس دام مبتلا به این بیماری شناسایی و از چرخه مصرف انسانی خارج شده اند.

وی اظهار کرد: امسال در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری های مشترک انسان و دام در دامداری های صنعتی و سنتی استان مرکزی یک هزار و ۲۲۲ مورد تست برسلوز (بیماری تب مالت) انجام شد و ۱۰ راس دام مبتلا به این بیماری شناسایی و معدوم شده اند.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۳۰۶ مورد تست مشمشه با هدف پیشگیری از این بیماری در مزرعه های نگهداری اسب استان انجام شده و مورد مثبتی از این بیماری مشاهده نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر