۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۱۱۶۸
۲۷ هزار واحد ارزیابی شد؛
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان، آخرین جزئیات تعمیر و احداث واحدهای مسکونی سیل‌زدگان در این استان را اعلام کرد.
به گزارش پایداری ملی، رضا خواجه ای شامگاه یکشنبه در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده لرستان در سخنانی با بیان اینکه در مجموع ۴۴ هزار و ۱۶ واحد در هزار و ۹۰۰ روستای لرستان مورد ارزیابی قرار گرفته اند، اظهار داشت: از این تعداد ۳۱ هزار واحد مسکونی خسارت دیده اعلام شده اند.

ارزیابی ۲۷ هزار واحد خسارت دیده

وی با بیان اینکه از این تعداد دو هزار واحد در شهرها و ۱۱ هزار واحد در روستاها احداثی هستند، عنوان کرد: ما بقی واحدهای مسکونی نیز که حدود ۱۸ هزار و ۲۰۴ واحد بوده، تعمیری هستند.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان، ادامه داد: پنج هزار و ۴۹۱ مورد از واحدهای تعمیری در شهرهای استان و ۱۲ هزار ۷۱۳ واحد در روستاها قرار دارند.

خواجه ای با بیان اینکه تا کنون حدود ۲۷ هزار واحد ارزیابی شده به بانک های عامل معرفی شده اند، افزود: کار عقد قرار داد نزدیک ۱۱ هزار واحد برای دریافت اعتبار از بانک ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این ۱۱ هزار واحد، دو هزار و ۱۰۸ واحد احداثی هستند که ۷۵ واحد در شهرها و دو هزار و ۳۰۰ مورد در روستاها قرار دارند، گفت: دو هزار و ۶۵۲ واحد تعمیری در شهر و سه هزار ۴۰۶ واحد در روستاها کار عقد قرار دادشان در بانک ها انجام شده است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان، بیان داشت: هزار و ۷۱۷ واحد معیشتی در شهرها و ۹۸۰ واحد معیشتی در روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

۳۵۰۰ واحد مسکونی تعمیر شد

خواجه ای با اشاره به اینکه در مجموع در مرحله اول هزار و ۸۸۹ واحد احداثی و پنج هزار و ۹۹۶ واحد تعمیری تسهیلات را دریافت کرده اند، گفت: همچنین دو هزار و ۸۴۲ واحد معیشتی نیز تسهیلات مرحله اول را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۰ هزار و ۷۲۷ واحد تسهیلات بانکی را دریافت کرده اند، افزود: به هفت هزار و ۸۰۰ واحد احداثی و ۱۴ هزار واحد تعمیری، ۶۰ میلیارد و ۱۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان، افزود: همچنین تا امروز کار آوار برداری سه هزار و ۷۳۴ واحد سیل زده شهری و روستایی انجام شده است، اجرای پی کنی در دو هزار و ۷۰۸ واحد را داشته ایم، ۸۲۷ واحد اجرای آرماتور بندی را داشته ایم، ۶۴۵ واحد اجرای فنداسیون را داشته ایم، اجرای اسکلت را در ۱۳۱ واحد داشته ایم و دیوار چینی ۷۰ واحد انجام شده است،

خواجه ای با اشاره به شروع عملیات تعمیر ۱۰ هزار و ۹۷۶ واحد مسکونی، عنوان کرد: از این تعداد سه هزار و ۵۶۱ واحد تعمیر شده است.

وی، بیان داشت: تا امروز شش هزار و ۴۰۰ تن سیمان رایگان در منطقه توزیع شده است و چهار هزار و ۵۰۰ تن آهن آلات در حال توزیع است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر