۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۱۱۶۱
یک تحلیلگر سیاسی آمریکایی معتقد است که ایران باید همچنان راهبرد مقاومت در برابر آمریکا را درپیش بگیرد تا در نهایت ترامپ را وادار به عقب نشینی یا تغییر موضع کند.
به گزارش پایداری ملی، «کوین برت» تحلیلگر سیاسی ارشد آمریکایی تحریم‌های جدید ترامپ علیه سپاه پاسداران و دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی را کاملا نمادین خواند و افزود: این کار ترامپ و مشاوران احمق فقط باعث می‌شود تا مردم ایران در دفاع از کشورشان مصمم‌تر شوند.

برت در پاسخ به سؤالی درباره تحریم های جدید آمریکا علیه مقام معظم رهبری گفت که رهبر ایران از هیچ بانکی در غربی‌ استفاده نمی‌کند و این تحریم ها هیچ اثری نخواهند داشت. او اضافه کرد، اما در عین حال پیام زشت آمریکا به ایران به منظور تفرقه انداختن بین مردم بود که البته با شکست مواجه خواهد شد.

این کارشناس آمریکایی همچنین در جواب به این سوال که آیا آمریکا با پیشنهاد برای مذاکرات جدید به ایران به دنبال راه حلی دیپلماتیک است، گفت: ترامپ و مشاورانش سیاست غیرمنتظره و پر هرج و مرجی را دنبال می‌کنند، ‌از این رو که ترامپ به دنبال معامله به قول خودش بهتر با ایران است اما مشاوران او مایک پامپئو و جان بولتون خواهان براندازی نظام جمهوری اسلامی و برپایی رژیم دست نشانده صهیونیستی-آمریکایی هستند. به همین دلیل است که درخواست‌ها و تهدید‌های مسخره‌ای را بیان میکنند و سیاست تحریم‌های سختگیرانه‌ وضع می‌کنند (سیاست پامپئو و بولتون) در حالی که دم از مذاکره هم میزنند (سیاست ترامپ).

برت افزود: مشکل اینجاست که ترامپ نمی‌فهمد مذاکره بهتری وجود ندارد چون ایران از قبل با بازرسی موافقت کرده و اعلام کرده که به دنبال سلاح هسته ای نیست. اما در عین حال از موشک های خود و همچنین برقراری روابط خوب با حزب الله و مقاومت فلسطین چشم پوشی نخواهد کرد. بنابراین هیچ مذاکره ای در کار نخواهد بود و تنها راهی که برای ترامپ باقی می‌ماند این است که پامپئو و بولتون را اخراج کند و به تحریم ها پایان بدهد و مشکلاتش را با ایران حل کند.

تحلیلگر آمریکایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حرکت نمایشی جدید آمریکا با تحریم چندباره علیه ایران گفت که آمریکا از قبل حداکثر تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده و دنیا دیگر با تحریم های ایالات متحده موافق نیست و درحال حاظر به دنبال پایان بخشیدن به برتری دلار است و این کار باعث آسیب به خود آمریکا خواهد شد و از طرفی دیگر اهرمی علیه ایران ندارد مگر این که جنگی را با ایران شروع کند که مسلما پاسخ آن را دریافت خواهد کرد و درنهایت به یک فاجعه کامل برای ایالات متحده تبدیل خواهد شد.

برت همچنین درباره واکنش آمریکا در مقابل ایران با اعمال تحریم‌های جدید پس از سرنگونی پهپاد متجاوز این کشور افزود: احتمالا آمریکایی‌ها میخواستند با این کار به نوعی یک واکنش از خود نشان بدهند و آبرویشان را حفظ کنند.

وی همچنین اضافه کرد ایران باید با استراتژی مقاومت در برابر آمریکا ادامه دهد تا ترامپ کاملا عقب نشینی کند و یا مسیر خود را تغییر دهد چون هیچ راه دیگری ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر