۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۵۱۱۴۲
جلسه بررسی امکانات و تجهیزات آتش نشانی شهرداری کلانشهر تبریز با حضور سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل آتش نشانی شهرداری تبریز و سرپرست برنامه ریزی بحران و پدافند غیرعامل شهرداری تبریز برگزار شد.

آقایی سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن استان در مسیر ترانزیتی محصولات نفتی و شیمیایی، مجهز شدن مرکز استان به تجهیزات CBRN را بسیار ضروری برشمرد. وی همچنین با بررسی امکانات و تجهیزات مجموعه آتش نشانی شهرداری تبریز، خواستار تلاش بیشتر این مجموعه در زمینه اجرای الزامات پدافند غیرعامل شد. آقایی همچنین خواستار پیگیری مسئولین آتش نشانی تبریز در انتقال تجهیزات استاندارد به استان شد.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان در ادامه به بحث آموزش نیروهای تخصصی برای آمادگی مقابله با حوادث اشاره کرد و افزود: خوشبختانه آتش نشانی شهرداری تبریز عملکرد مطلوبی در راستای برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل داشته است و انتظار می رود این روند مناسب حفظ شود.

آقایی همچنین با اشاره به برگزاری مانورها و رزمایش های مختلف با سناریو های بروز به منظور ارتقاء سطح آمادگی دستگاه های اجرایی استان در برابر تهدیدات، بیان داشت: برگزاری رزمایش ها باعث افزایش توان تصمیم گیری مدیران در شرایط بحرانی می شود. وی در انتها از انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری رزمایش ترکیبی با محوریت شیمیایی در استان خبر داد. سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان با اشاره به برگزاری جلسات قرارگاه شیمیایی، تلاش بیشتر اعضای این قرارگاه را در جهت ایجاد هماهنگی های لازم برای برگزاری این رزمایش خواستار شد.

آذرنیا سرپرست برنامه ریزی بحران و پدافند غیرعامل شهرداری تبریز در این جلسه اشاره ای به اقدامات انجام شده شهرداری تبریز در راستای پدافند غیرعامل کرده و همکاری و تعامل واحدهای مختلف شهرداری در به انجام رساندن اقدامات پدافند غیرعامل را خواستار شدند.

قلی زاده مدیرعامل آتش نشانی شهرداری تبریز نیز گفت: با پیگیری های پدافند غیرعامل و شهرداری تبریز از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، انتقال یک مجموعه تجهیزات CBRN به آتش نشانی شهر تبریز در دست اقدام است. وی با اشاره به انجام آموزش های لازم برای ساکنین مجتمع های مسکونی و تجاری، از احداث 4 ایستگاه آتش نشانی در مناطق مختلف شهر تبریز نیز خبر داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر