۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۱۱۳۰
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد قدرتمند و مقاوم است و به دنبال این هستیم که اقتصاد کشور را به جایگاهی برسانیم که هیچ تکانه خارجی نتواند به آن آسیب برساند.
به گزارش پایداری ملی، سعید شیرکوند پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اقتصاد مقاومتی استان کردستان که در سالن جلسات پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کردستان از یک نعمت خوب هماهنگی بین مسؤولان برخوردار است، این برکت و نعمت خوبی است که در بین مسؤولان علاوه بر هماهنگی، یک رفاقت بسیار خوب دارند.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد قدرتمند و مقاوم است و به دنبال این هستیم که اقتصاد کشور را به جایگاهی برسانیم که هیچ تکانه خارجی نتواند به آن آسیب برساند و در برابر همه تکانه‌ها محکم روی پای خود بایستد.

وی به فشارهای اقتصادی که بر کشور وارد شده اشاره کرد و گفت: تحریم‌های اقتصادی که امروز به کشور ما وارد شده در طول تاریخ بی‌سابقه است البته این تحریم‌ها در کنار فشارهایی که دارد می‌تواند یک فرصت بسیار خوب برای رسیدن به استقلال و خودکفایی در تمام بخش‌ها باشد.

وی اضافه کرد: در برابر تحریم‌های ظالمانه یا باید دست بالا برد که این با روحیه ملت ایران سازگاری دارد یا باید مقاومت کرد و این ستاد اقتصاد مقاومتی نیز ستاد فرماندهی برای سامان بخشیدن اقتصاد کشور است.

شیرکوند افزود: امروز ما بنا به فرموده بسیاری از بزرگان کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان روبرو هستیم و باید از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با این جنگ استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: کردستان با تاریخچه خود نشان داده که پیشقراول سختی‌ها بوده و در شرایط جنگی امروز هم باید نقش خود را در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

معاون امور اقتصادی معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم رویه‌های اداری گذشته را در کارگروه رفع موانع تولید جلو ببریم، گفت: ما ظرفیت‌های نو را تعریف می‌کنیم و دنبال حل کردن مشکلات موجود با یک نگاه جدید هستیم.

وی اضافه کرد: صادرات غیرنفتی در این استان بستر خوبی برای توسعه استان و کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شیرکوند افزود: بررسی موانع و رویه‌های گمرکی استان و رفع کاستی‌هایی که در این حوزه وجود دارد باید به صورت یک اولویت مدنظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: از همه ظرفیت‌های کشور برای برون رفت از مشکلات اقتصادی باید استفاده کرده و از تمام نهادها باید استفاده شود.

شیرکوند با بیان اینکه الان همه قوا با ظرفیت‌ها پای کار هستند، خاطرنشان کرد: باید نمایندگان همه بخش‌ها از دولتی و غیردولتی، نیروهای مسلح و اطلاعاتی و غیره در کارگروه‌های رفع موانع تولید باید حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز دنبال این نیستیم که افراد بیایند راهکارهای افلاطونی به ما بدهد از این کارگروه رفع موانع تولید باید فقط مصوبه قابل اجرا بیرون بیاید.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور افزود: اینکه بخواهیم ساعت‌ها بنشینیم حرف بزنیم و هیچ پشتوانه اجرایی که بتواند بیماری این بخش را درمان کند ارزشی نخواهد داشت.

شیرکوند گفت: کوچک کردن دولت که الان به دلایل مختلف بزرگ شده است مهم‌ترین اولویت دولت است امروز ما دنبال واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی هستیم.

وی افزود: البته خصوصی‌سازی با رهاسازی فرق دارد از این رو باید اول توانایی را ببینیم و با اطمینان خاطر مسؤولیت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

شیرکوند با بیان اینکه امروز بانک‌ها بزرگترین متهم و بزرگترین امدی در کشور ما هستند، گفت: در گذشته یک رویه غلط در بانک‌ها البته بعد از خروج بنده از بانک‌ها وجود داشته است.

وی اضافه کرد: بسیاری از سوء استفاده کنندگان برای دستیابی به اهداف خود به سمت بانک‌ها رفته و بدون تجربه و رزومه تسهیلات دریافت کرده‌اند و همین مسأله بزرگترین آسیب‌ها را به اقتصاد کشور وارد کرده است.

معاون امور اقتصادی معاون اول رییس جمهور افزود: در کارگروه رفع موانع تولید هم برای بانک‌ها اختیاراتی واگذار شده است که براساس آن می‌توانند در بحث تقسیط و غیره براساس اختیارات عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد:  بانک‌ها بدون ترس حرکت و همواره دستگاه قضا و کارگروه را در کنار خود داشته و شجاعانه تصمیم‌گیری و براساس آن عمل کنند.

شیرکوند اذعان داشت: کار سفارتخانه که در این شرایط اقتصادی حقوق پرداخت می‌شود که پشت صادرکننده و تاجر ما بایستد و گره سرمایه‌گذار را حل کنند.

وی تصریح کرد: این انتظار را از کارگروه اقتصاد مقاومتی داریم که در راستای رفع مشکل و گره سد راه سرمایه‌گذار گام برداشته و با قدرت پشت سر سرمایه‌گذاران حرکت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر