۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۱۱۰۸
جانشین فرمانده نیروی انتظامی از هدف‌گذاری برای کاهش دو هزار کشته تصادفات در سال 1398 خبر داد و گفت: 200 دستگاه خودرو به ناوگان پلیس‌راه اضافه می‌شود.

به گزارش پایداری ملی، سردار ایوب سلیمانی صبح امروز در حاشیه آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تلاش می‌شود تا میزان تصادفات در سال کاهش یابد و تعداد جان‌باختگان کم شود که در سه ماه نخست سال این امر محقق شد.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در نظر دارد با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در طرح تابستانه از آمار تصادف‌ها بکاهد و همچنین در نظر دارد تا پایان امسال، کشته شدن دو هزار نفر در تلفات جاده‌ای را کاهش دهد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: تلاش می‌شود تا پایان امسال هدف‌گذاری کاهش دو هزار نفر کشته در تصادفات، محقق شود و اکنون با گذشت سه ماه، اجرای طرح موفق بوده است.

وی با اشاره به اینکه با طرح‌های ضربتی در پی کاهش تصادفات هستیم، افزود: از آنجایی‌ که بیشترین تلفات مربوط به فصل تابستان است، با تدابیر صورت‌گرفته امنیت و ایمنی سفر مردم تضمین خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی به توسعه طرح ناوگان پایش اشاره کرد و گفت: 200 دستگاه خودرو به‌منظور اقدامی مؤثر در پیشگیری از حوادث به ناوگان پلیس‌راه تحویل شده و در حال تجهیز است.

سلیمانی با اشاره به اینکه استان سمنان از جاده‌های پرتردد و در مسیر زائران است، ادامه داد: با همکاری وزیر راه و شهرسازی، نقاط حادثه‌خیز شناسایی شد و با تدابیر اتخاذشده برای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای در این نقاط اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به حضور پلیس در موقعیت و زمان حساس برای تضمین امنیت مردم، گفت: پلیس با طرح‌های متعدد ازجمله طرح‌های تابستانی، اربعین، مسافرت و تابستان در کنار مردم است تا امنیت و ایمنی سفر مردم تضمین شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: پلیس در تابستان امسال از تمام ظرفیت خود برای خدمت به مردم و تأمین امنیت و ایمنی راه‌ها استفاده می‌کند و از ابتدای سال تا امروز، به‌واسطه استفاده از همه ظرفیت‌ها و هماهنگی‌های خوب بین‌دستگاهی، برای خدمت به مردم از مبدأ تا مقصد سفر، وضع مطلوب بوده است.

سلیمانی با بیان اینکه پلیس امسال توسعه پلیس نامحسوس را برای کاهش تصادف‌های جاده‌ای در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد: رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده از رویکردهای اصلی است و برای تحقق این رویکرد هماهنگی‌هایی با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته، بیشترین تصادفات مربوط به فصل تابستان بوده و در مردادماه و شهریورماه به دلیل افزایش سفر در کشور تصادف‌ها بیشتر است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: پلیس با راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی به دنبال تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، رونق تولید و مبارزه با قاچاق در زمینه‌های مختلف مانند سوخت و دام است؛ پلیس امنیت اقتصادی کارهای کنترلی برای کمک به رونق تولید انجام می‌دهد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: برخی افراد از روی بی‌خردی و ناآگاهی اقتدار پلیس را زیر سؤال می‌برند؛ اما پلیس مقتدرانه با همه متخلفان برخورد می‌کند.

امروز با حضور جانشین فرمانده نیروی انتظامی، آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان سمنان با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مقامات ارشد اجرایی، فرماندهان نیروهای مسلح و کارکنان انتظامی در حسینیه امام خمینی (ره) ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان برگزار می‌شود.

با حکم سردار اشتری فرمانده ناجا، سرهنگ عبدالله حسنی به‌عنوان فرمانده انتظامی استان سمنان و سردار روح‌الامین قاسمی به‌عنوان فرمانده انتظامی استان گلستان منصوب شدند؛ حسنی پیش از این، جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر