۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۱۰۹۲
رئیس‌جمهور آمریکا با مثبت ارزیابی کردن دیدار با همتای چینی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰، از توافق برای عدم افزایش تعرفه‌های کالاهای وارداتی این کشور خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه اعلام کرد که بعد از دیدار با «شی جینگ‌پین» همتای چینی خود در حاشیه نشست گروه ۲۰ در ژاپن، تصمیم گرفته که تعرفه‌های گمرکی فعلی بر این کشور را افزایش ندهد.

ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود با عالی توصیف کردن دیدار با شی، نوشت:‌«بهتر از چیزی بود که انتظار داشتم. توافق کردیم در زمانی که مشغول مذاکرات هستیم، تعرفه‌های کنونی را افزایش ندهم. چین هم پذیرفت مقادیر زیادی محصولات کشاورزی از ما خریداری کند».

وی درباره تحریم‌ها بر شرکت بزرگ فناوری «هوآوی» نیز گفت: «به دلیل درخواست کمپانی‌های ما و رئیس‌جمهور شی، موافقت کردم که به شرکت هوآوی اجازه داده شود تا تجهیزاتی را که بر امنیت ملی ما اثر نمی‌گذارد، از آنها خریداری کند».

رئیس‌جمهور آمریکا روابط با چین را بسیار خوب توصیف کرده و افزود: «کیفیت تعاملات برای من مهمتر از سرعت آنهاست. من عجله‌ای (برای توافق درموضوعات تجاری) ندارم و همه چیز بسیار خوب به‌نظر می‌رسد. البته هیچ کاهشی در تعرفه‌های کنونی بر چین اعمال نمی‌شود».

روابط چین و آمریکا اخیراً به دنبال اقدام ترامپ در تعیین تعرفه 200 میلیارد دلاری بر کالاهای وارداتی چین و همچنین اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن در حمایت از جدایی‌طلبی تایوان رو به تیرگی رفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر