۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۱۰۹۰
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری تخصیص اعتبار برای دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین یکی از موضوعات مورد تاکید در استان زنجان است.

به گزارش پایداری ملی، فریدون احمدی امروز در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در سفر جهانگیری به استان زنجان پیگیری شد، تخصیص اعتبار برای دو خطه کردن، راه آهن زنجان - قزوین بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه‌اندازی خط دوم راه‌آهن زنجان - قزوین باید آماده شود، گفت: دو خطه کردن راه‌آهن از تهران - قزوین نیز به پایان نرسیده ولی برای بهره‌مندی از این زیرساخت باید پروژه در استان زنجان نیز تکمیل شود.

وی تصریح کرد: دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین یکی از پروژه‌های اولویت‌دار استان زنجان در حوزه راه است.

احمدی با اشاره به اینکه استان‌های آذربایجان نیز نسبت به دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین به دلیل بهبود شرایط حمل و نقل علاقه‌مند هستند، بیان کرد: با افتتاح این پروژه امکان تغییر الگوی حمل و نقل فراهم می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با افتتاح این خط الگوی حمل و نقل در استان زنجان تغییر می‌کند، گفت: با بهره‌گیری از این محور حمل و نقل، اتوبوس و سواری جای خود را به حمل و نقل با ریل خواهد داد.

وی با بیان اینکه افتتاح محور راه آهن تهران – زنجان در کاهش زمان سفر و افزایش میزان امنیت و توسعه موثر است، افزود: مردم با افتتاح این محور راحت‌تر جابه‌جا شده و بی شک بهره‌برداری از آن به نفع مردم خواهد بود.

احمدی با اشاره به اینکه تلاش داریم اعتبارات خوبی برای طرح دو خطه کردن محور زنجان به تهران در نظر گرفته شده و پروژه در سال‌جاری به پایان برسد، عنوان کرد: در صورت عدم تکمیل پروژه در سال‌جاری با اختصاص اعتبارات نهایتا تا سال آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیر طارم به خلخال نیز دیگر موضوع در حوزه راه در زنجان است، افزود: این موضوع توسط خلخالی‌ها نیز دنبال می‌شود و اردبیلی‌ها به فکر افتتاح این مسیر به دلیل کوتاه شدن راه هستند.

 

*مطالعات سد مشمپا باید بازنگری شود

وی در ادامه در پاسخ به سؤال در مورد آخرین وضعیت سد مشمپا اظهار کرد: با اعتبارات موجود بهره‌برداری از این سد در آینده نزدیک، دادن امید واهی به مردم است.

احمدی با اشاره به اینکه با اعتبارات فعلی طرح سد مشمپا قابل انجام و اجرا نیست، ادامه داد: در شرایط فعلی موارد پیش آمده از جمله مسائل زیست محیطی و فنی در زمینه این سد مطرح بود که به دنبال رفع آن هستیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خواستار انجام مطالعات دوباره در بخش‌هایی از مطالعات سد شد و گفت: باید مکان‌یابی بهتری برای این سد انجام می‌شد.

وی با اشاره به اینکه برای احداث سد مشمپا عجله شده است، تصریح کرد: باید بخش‌های مطالعاتی این سد که دارای ابهامات است، اصلاح شود.

احمدی تکمیل این سد را نیازمند اعتبارات و سرمایه‌گذاری خواند و گفت: برای بهره‌برداری این سد اعتبار قابل توجهی نیاز است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود این اعتبارات مشکل کنونی سد رفع ابهامات موجود بوده و داشتن یک مطالعه کارشناسی از هر کار دیگری برای سد مشمپا واجب‌تر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر