۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۵۱۰۲۸
عناصر گروه تروریستی «انصار التوحید» -وابسته به داعش- شامگاه گذشته به مواضع ارتش سوریه در شمال حماه حمله کردند که این حمله دفع شد.
به گزارش پایداری ملی، عناصر گروه «انصار التوحید» که وابسته به گروه تروریستی داعش است، شامگاه سه‌شنبه (روز گذشته) به مواضع ارتش سوریه در استان «حماه» حمله کردند.

خبرنگار «اسپوتنیک» که در حماه حضور دارد، گزارش داد که این حمله شدید به مواضع ارتش سوریه در مزارع «النداف» واقع در اطراف شهرک «العطشان» در شمال حماه صورت گرفت.

به گفته وی، ارتش سوریه توانست کاملا این حمله را دفع کند و شمار زیادی از عناصر انصار التوحید را از پای درآورد.

یک منبع نظامی سوری درباره جزئیات دفع این حملات گفت که نیروهای رصد و شناسایی ارتش سوریه از طریق کمینها خود در مزارع النداف، توانستند حرکت تروریستها به سمت مواضع خود در العطشان را شناسایی کنند.

پس از شناسایی تحرکات تروریستها، درگیری شدیدی بین آنان و ارتش سوریه رخ داد که پس از کشته و زخمی شدن شماری از تروریستها، عناصر باقی مانده به سمت عمق مناطق تحت اشغال خود در جنوب شرق استان ادلب فرار کردند.

به گفته این منبع، بلافاصله پس از این درگیری، جنگنده‌های سوری و روس مواضع تروریستها را در «خان شیخون، التمانعه و سکیک» در جنوب ادلب بمباران کردند.

توپخانه ارتش سوریه نیز تحرکات تروریستها و مسیرهای امدادرسانی به آنان را در این منطقه هدف قرار داد.

طی هفته‌های گذشته، عناصر وابسته به انصار التوحید چندین بار به مواضع ارتش سوریه در شمال غرب حماه حمله کرده‌اند.

در همین ارتباط، منابع محلی حاضر در حماه 21 خرداد ماه گذشته اعلام کردند که عناصر انصار التوحید در شمال حماه، در عملیات النصره علیه ارتش سوریه شرکت می‌کنند.

این منابع تأکید کردند که حدود 500 نفر از افراد مسلح انصار التوحید با در دست داشتن پرچم‌های داعش وارد منطقه «الجبین و تل الملح» در شمال حماه شدند و به مواضع ارتش سوریه در مناطق «الحمامیات و کرناز» حمله کردند.

به گفته این منابع، عناصر انصار التوحید برای النصره شرط گذاشته بودند که در صورت مشارکت در عملیات علیه ارتش سوریه، آشکارا پرچم‌های خود را در دست خواهند گرفت.

انصار التوحید، نام جدید گروه تروریستی «جند الاقصی» است که در سال 2016، تغییر نام داد. جند الاقصی توسط «أبو عبد العزیز القطری» تشکیل شد و با داعش اعلام بیعت کرد. عناصر این گروه پیش از شکست توسط ارتش سوریه در زمان آزادسازی «ابوالظهور»، در شمال شرق حماه و در مجاورت صحرای «رقه» مستقر بودند.

منابع آگاه اعلام کردند که جبهه النصره از آگوست 2018 روند استقرار عناصر وابسته به داعش در غرب و جنوب غرب ادلب را تسهیل کرده است. این عناصر بیشتر از تبعه‌ای آسیایی هستند. در مقابل، جبهه النصره خواستار تسهیل استقرار و ادغام عناصر داعشی تبعه‌های کشورهای عربی حاشیه خلجی فارس و عراق در گروه انصار التوحید در برخی از مناطق شمال حماه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر