۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۱۰۲۰
فرماندار ساوه گفت: خلاقیت در کار، تقویت توانمندی‌ها و ایجاد شغل‌های جدید می‌تواند در رونق تولید موثر باشد.
به گزارش پایداری ملی،‌ علی میرزایی صبح امروز در جمع دهیاران بخش مرکزی ساوه اظهار کرد: رشد و پیشرفت روستاها در  گرو همکاری دهیاران با شوراهای اسلامی و مردم و پیگیری مسائل و مشکلات آنان است.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب این شهرستان دهیاران هستند که همواره برای توسعه و آبادانی روستاها تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به این که دهیاران یک بازوی اجرایی خوبی برای دولت به شمار می روند.
فرماندار ساوه ادامه داد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، طرح هادی، اعطای تسهیلات بانکی، آموزش دهیاران، فاضلاب‌کشی، گردشگری مورد توجه دهیاران باشد.
میرزایی اساسی‌ترین استراژی ساوه را تحقق رونق تولید و خلق ثروت دانست و بیان کرد: این امر می‌تواند از بیکاری، مهاجرت روستاییان به شهرها برای کسب درآمد جلوگیری کند.
وی با اشاره به این که بروکراسی اداری نباید منجر به کندی تحقق رونق تولید شود، گفت: این امر نباید منجر به خستگی سرمایه‌گذار و مانعی برای سرمایه‌گذاری شود.
فرماندار ساوه افزود: تسهیلات مناسبی برای اشتغال روستایی با ایجاد واحدهای تولیدی به متقاضیان ارائه می‌شود و افراد می‌توانند از این فرصت برای اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های شغلی بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: دختران و زنان روستایی با استفاده از هنر و مهارت و توانمندی می‌توانند کسب درآمد پایدار کنند.

فرماندار ساوه گفت: خلاقیت در کار، تقویت توانمندی‌ها و ایجاد شغل‌های جدید می‌تواند در رونق تولید موثر باشد.
فرماندار ساوه گفت: ارائه مشاوره حقوقی رایگان به دهیاران برای رسیدگی به موارد حقوقی روستاها،  پیگیری مشکلات مطروحه از سوی دهیاران و سختگیری پیمانکاران برای اجرای امور محوله، توجه به آموزش در ضوابط مالی دهیاری و هزینه کرد مالی رعایت شود.

یکی از موضوعات در دشت‌های آبی کمبود آب است

بخشدار مرکزی ساوه نیز گفت: دهیاران و اهالی روستا در صورت مشاهده بالگرد به دلائل امنیتی، در مناطق مختلف روستایی را به مسوولان اطلاع دهند.
کیوان گودرزی‌راد با اشاره به نزدیک بودن انتخابات افزود: برگزاری جلسات و نشست‌ها و تحرکات انتخاباتی کاندیداها به مسوولان مربوطه اطلاع دهند.
وی با بیان اینکه شورای زکات در روستاها تشکیل شده و فعال است، اظهار کرد: زکات روستاییان صرف امور عمرانی و آبادی مناطق مختلف و برای توسعه آنها هزینه می‌شود.
بخشدار مرکزی ساوه بیان کرد: همکاری دهیاران  با اتحادیه‌های صنفی این شهرستان به خصوص اتحادیه خبازان ضروری است تا بتوانیم خدمات مناسب و مطلوبی به آنها ارائه دهیم.
گودرزی‌راد با اشاره به این که یکی از موضوعات در دشت‌های آبی کمبود آب است، گفت: در این خصوص حفر چاه‌های غیرمجاز بزرگ‌ترین معضل است که دهیاران باید برای کاهش آن همت گمارند.
وی افزود: در این راستا همکاری دهیاران برای مدیریت آب‌های زیر زمینی و رودخانه با توجه به سیل‌های اخیر مورد توجه است.
بخشدار مرکزی ساوه با اشاره به فصل برداشت گندم گفت: برخی از افراد سودجو اقدام به خرید این محصول خارج از شبکه دولتی از کشاورزان انجام می‌دهند که ضمن  شناسایی آنان این مهم را  اطلاع دهند.
وی با اشاره به مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در جامعه افزود: کشت برخی گیاهان مانند شاهدانه (اعتیاد به مواد مخدر) در برخی مناطق روستایی گزارش شده که از دهیاران انتظار می‌رود، افراد و مالکینی که مبادرت به این امر می‌کنند را معرفی کند.
در این جلسه دهیاران بخش مرکزی به بیان مشکلات روستاهای مناطق مختلف پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر