۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۱۰۱۶
تجری مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان گرگان گفت:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان در جلسه شورای پدافند غیرعامل گرگان به موضوع مهم پیشگیری و مدیریت بحران قبل از هرگونه حادثه اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی، همفکری و آگاه سازی جامعه می توانیم قبل از هرگونه حادثه از اتفاقات ناگوار پیشگیری نماییم.
روابط عمومی گلستان
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان در جلسه شورای پدافند غیرعامل گرگان به موضوع مهم پیشگیری و مدیریت بحران قبل از هرگونه حادثه اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی، همفکری و آگاه سازی جامعه می توانیم قبل از هرگونه حادثه از اتفاقات ناگوار پیشگیری نماییم.

"احمد تجری مفرد" افزود: عمل نمودن به پدافند غیر عامل می تواند نتیجه خوبی در آینده داشته باشد چرا که در سیل اخیر گلستان قادر بودیم با توجه بیشتر به پدافند غیرعامل تا حد زیادی از بروز حوادث ناگواری که امروز شاهد آن هستیم جلوگیری نماییم یا خسارت آن را به حداقل برسانیم.
دبیر شورای پدافند غیرعامل گلستان در ادامه این جلسه به موضوع آب شرب شهر گرگان اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به کاهش چشمگیر آب های زیرزمینی و تامین بخش اعظمی از آب شرب گرگان طی سالهای اخیر از این چاه ها ، این منابع رو به کاهش بوده و نیاز است از آب های سطحی استفاده نماییم و شروع آن نیز به بهره برداری رساندن سد شصت کلاته می باشد که باید در دستور کار اجرا قرار گیرد .
وی گفت: استفاده درست از منابع انرژی از جمله آب و برق باید مورد توجه همه مردم شهرستان قرار گیرد تا در زمان های مختلف در شبانه روز شاهد قطعی در این موارد نباشیم .


" احمد تجری مفرد" مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گلستان با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) بیان داشت: امام راحل (ره) در صحیفه نور فرمودند باید در هر شرایطی بنیه دفاعی کشور در بهترین وضعیت باشد و مقام معظم رهبری نیز در زمینه پدافند غیرعامل بیان داشتند، مسئله پدافند غیر عامل مسئله بسیار مهمی است و هر روز که میگذرد بر اهمیت پدافند غیرعامل افزوده می شود که اینها نشان از اهمیت پدافند غیرعامل می باشد و باید مدیران دستگاه های اجرایی به آن توجه زیادی داشته باشند.

وی افزود: امروزه شیوه های دشمنان تغییر کرده و در زمینه تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان یکی از وظایف مسولین می تواند مدیریت در این شرایط باشد که زمینه ایجاد نمایند در خدمت رسانی به مردم قصوری صورت نگیرد.
تجری در ادامه به حفظ زیرساخت ها در زمینه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت :حفظ زیرساخت ها در مقابل تهدیدات نظامی ،سایبری و امنیتی یکی از اهداف پدافند است که باید بخصوص در حوزه برق به آن توجه شود .

شایان ذکر است دراین جلسه مهندس حمیدی فرماندار شهرستان گرگان به موضوع حفاظت از مخازن و منابع تأمین آب اشاره کرد و گفت: محافظت های لازم از مخازن باید مد نظر اداره آب قرار گیرد و موارد پدافند غیرعامل باید لحاظ گردد.

وی به موضوع رزمایش پدافند غیر عامل در شهرستان گرگان اشاره کرد و گفت:‌ این رزمایش در شهرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و نیاز است اداره کل پدافند غیر عامل نیز تمهیدات لازم را جهت اجرای این رزمایش مد نظر قرار دهند تا بتوانیم ارزیابی خوبی از اماکن در زمینه پدافند غیر عامل داشته باشیم .
فرماندار گرگان همچنین اظهار داشت: با توجه به مطالعات صورت گرفته در خصوص مکان های مهم و پناهگاه ها در جهت پدافند غیر عامل که از طریق پایان نامه ها انجام شده نیاز است با محوریت شهرداری گرگان جمع بندی و یک نسخه اجرایی برای بحث مدیریت بحران شهر بویژه در رخدادهای طبیعی در نقل و انتقال در این پناهگاه ها و توزیع خدمات مورد استفاده قرار گیرد .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر