۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۱۰۱۵
معاون سیاسی، امنیتی استانداری گلستان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان عنوان نمود:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در اولین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در سال 98 ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص پدافند غیرعامل و رصد و پایش و مقابله با تهدیدات نوین دشمنان، اظهار داشت: همه دستگاههای اجرایی و نهادهای استان بایستی به بحث پدافند غیرعامل توجه جدی کنند.
روابط عمومی گلستان
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در اولین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در سال 98 که با حضور اعضای شورای پدافند غیرعامل استان و روسای کارگروههای تخصصی برگزار شد، ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص پدافند غیرعامل و رصد و پایش و مقابله با تهدیدات نوین دشمنان، اظهار داشت: همه دستگاههای اجرایی و نهادهای استان بایستی به بحث پدافند غیرعامل توجه جدی کنند.

"عبدالرضا چراغعلی" در شورای پدافند غیرعامل استان گلستان اظهار کرد: در حوزه پدافند غیرعامل باید فرامین مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گیرد. وی ادامه داد: در کشور به‌صورت پنهان و آشکار حوادث سخت و زیان‎آوری را شاهد هستیم که ضرورت کاهش آنها توجه به مسئله پدافند غیرعامل است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تأکید بر لزوم آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه گفت: تقویت موضوع پدافند غیرعامل در میان اقشاری نظیر دانش‌آموزان و دانشجویان می‌تواند آثار مثبت بسیاری را در بلند مدت به دنبال داشته باشد.


چراغعلی ضمن اشاره به تهدیدات سایبری در دنیا و حملات سایبری توسط دشمنان انقلاب به زیرساخت های سایبری کشور تصریح کرد: همه دستگاههای اجرایی بایستی سند الزامات امنیت سایبری که توسط کارگروه سایبری پدافند غیرعامل استان تهیه شده است را پیگیری و اجرا نمایند و با تیم بازرسی امنیت سایبری همکاری نمایند تا نقائص برطرف شود و شاهد حملات و تهاجمات و نفوذ در زیرساخت های سایبری نباشیم. وی افزود: فرمانداران باید مدل‎ها و روش‎های مختلفی تهدیدات احتمالی را در شهرستان خود شناسایی و در مقابل آن اقدامات پدافندی را در نظر بگیرند.

وی با تأکیدبر اهمیت جلسات شورای پدافند غیرعامل در استان و شهرستانها خاطرنشان کرد: باید کمیته‎های و کارگروه های تخصصی چهارده‌گانه پدافند غیرعامل در استان با برگزاری منظم جلسات و در هر شهرستان یک موضوع به‌عنوان محور در موضوع پدافند غیرعامل تبیین شده و اقدامات لازم برای آن موضوع پیش بینی شود.


وی افزود: برای دستگاه‎ها و اقشار مختلف مردم باید دوره‎های لازم در حوزه پدافند غیرعامل دیده شود و با توجه به ظرفیت استان در سازمان مردم‌نهاد استفاده از این ظرفیت در دستور کار قرار گیرد. وی ادامه داد: بهره گیری دشمن از ابزارهای مختلف در حوزه تهدیدات سبب می شود تا در حوزه پدافند غیرعامل شعاع دیدمان را بازتر کرده و آنرا به همه حوزه ها اعم از امنیتی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، کشاورزی، سایبری، زیست محیطی و ... تسری دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار با بیان اینکه پدافند غیرعامل موضوعی مهم و حیاتی برای کشور است، اظهار کرد: در فضایی که یک تصمیم نادرست و کارشناسی نشده ممکن است هزینه های زیادی روی دست نظام بگذارد و ما را با چالش های مختلفی مواجه سازد، به اهمیت ورود پدافند غیرعامل به تمامی حوزه ها پی می بریم.

در ابتدای جلسه نیز مدیرکل پدافند غیر عامل استان گلستان ؛ تهیه سند جامع این اداره کل را با همکاری سایر دستگاههای عضو شورا، به عنوان مهمترین اولویت شورای پدافند غیرعامل استان گلستان عنوان نمود و از همه دستگاههای اجرایی و کارگروههای تخصصی خواستار همکاری و ارائه اطلاعات لازم در این زمینه شد.

احمد تجری؛ ارتقاء سطح آمادگی دستگاههای کشوری و لشکری در برابر حوادث و تهدیدات، تأکید بر آموزش و فرهنگ سازی و تعمیق باور عمومی نسبت به رعایت الزامات و کارکردهای پدافند غیرعامل و توانمند سازی مسئولان و کارشناسان دستگاههای اجرایی استان با آموزش های عرضی را از دیگر اولویت ها و سیاست های مهم سال 98 اداره کل پدافند غیرعامل استان برشمرد. تجری دبیر شورای پدافند غیرعامل استان رصد و پایش تهدیدات و راهکارهای مقابله ای با آن در کارگروهها، برگزاری مستمر جلسات کارگروهها و پیگیری مصوبات و برگزاری رزمایش های لازم و پیگیری ظرفیت های قانونی جهت جذب اعتبارات در زمینه پدافند غیرعامل را به عنوان مهمترین اقدامات دستگاههای اجرایی و روسای کارگروهها تأکید نمود.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر