۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۰۹۸۷
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به مراجعات و تماس‌های متعدد شهروندان در خصوص کمبود و قطعی آب در برخی از نقاط شهر کرمان گفت: مشکل اصلی شهر کرمان و استان در تامین آب است.
به گزارش پایداری ملی، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در نشست بررسی وضعیت کمبود آب در شهرهای استان به کاهش بارندگی‌های استان طی سال‌های گذشته اشاره داشت که منابع آب زیرزمینی استان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به مراجعات و تماس‌های متعدد شهروندان در خصوص کمبود و قطعی آب در برخی از نقاط شهر کرمان گفت: مشکل اصلی شهر کرمان و استان در تامین آب است.

وی با اشاره به پروژه‌های انتقال آب کرمان بیان کرد: این پروژه‌ها برای تامین کمبود آب شرب و صنعت استان دیده شده‌اند، اما از سویی با ممانعت در اجرای این پروژه‌ها مواجه هستیم.

آیت‌اللهی موسوی با تاکید بر اینکه متولی تامین آب، شرکت آب منطقه‌ای است، خواستار ارائه برنامه مشخص آنها برای رفع مشکل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان افزود: در حال حاضر برای رفع مشکل فعلی کمبود آب در برخی نقاط شهر کرمان با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب و فرمانداری قرار است به صورت سیار پوشش آب داده شود.

وی همچنین به مشکل انشعاب‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه آب اشاره داشت و با استناد به قانون تعیین تکلیف استفاده کنندگان غیرمجاز از تاسیسات و آیین نامه اجرایی آن خاطرنشان کرد: طبق این قانون با واگذاری موقت انشعاب، می‌توان از میزان مصرف بی‌رویه آب هم جلوگیری کرد.

آیت‌اللهی موسوی اجرای پروژه‌های انتقال آب را راه حل طولانی مدت برای کمبود آب استان دانست و اظهار داشت: برای کمبود آب کرمان باید طرحی برای ذخیره‌سازی آب‌های روان داشته باشیم تا ضمن کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت از روان‌آبها نیز بهترین استفاده صورت گیرد.

کمبود یک‌هزار لیتر در ثانیه آب در کرمان

طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان به کمبود آب در شهرستان‌های کرمان، زرند و رفسنجان اشاره داشت و عنوان کرد: از مدت‌ها پیش عنوان کردیم که در زمینه تامین آب با بحران مواجه هستیم، اما موضوع اصلا جدی گرفته نشد.

وی ابراز داشت: ما توان تولید یک هزار و 880 لیتر در ثانیه آب در کرمان داریم و با بیش از یک هزار لیتر در ثانیه کمبود آب مواجه هستیم، اما با افزایش دو درجه‌ای گرمای هوا، هزاران کولر به مصرف اضافه می‌شوند.

وی مدیریت فشار آب در شبکه را مورد اشاره قرار داد و افزود: شهرک مطهری بیشترین مشکل در کمبود آب را دارد که یکی از دلایل آن وجود چند هزار واحد مسکن مهر و مصرف بالای آب در این منطقه است.

طاهری با بیان اینکه در شهرک صنعتی با انشعاب‌های غیرمجاز مواجه هستیم، بیان داشت: توسعه نامتوازن شهر مشکلات را بیشتر می‌کند، تمام شهر با کم آبی مواجه‌اند، اما نقاط با جمعیت بالا بیشتر درگیر هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر