۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۵۰۹۸۰
در جلشه شورای رابطین پدافندغیرعامل سمنان:
یکی از مهمترین وظایف رابطین پیگیری،رصد،پایش و شناسایی انواع تهدیدات متوجه شهرستان در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل و هماهنگی و بهره گیری از همه توانمندی های شهرستان برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با هدف ایجاد باور همگانی و نهادینه نمودن پدافند غیرعامل درسطوح مختلف جامعه است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه ی رابطین پدافندغیرعامل فرمانداری های استان سمنان باحضورمدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان درمحل استانداری سمنان برگزارشد.

کارخائی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری بااشاره به زحمات و تلاش های رابطین فرمانداری ها در سال گذشته به ویژه در هفته پدافند غیرعامل اظهار امیدواری کردامسال نیز همانند سال گذشته اقدامات و پیگیری های لازم به منظور تحقق اهداف و رسالت های پدافند غیرعامل و عملیاتی نمودن برنامه های مورد نظر با قوّت و قدرت دنبال شده تا در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل گام های مؤثری برداشته شود.

مدیرکل پدافندغیرعامل نقش وجایگاه رابطین دربرنامه ریزی جهت ارتباط مستمر،بازدید از زیرساخت های مراکز حساس ومهم وخدمات رسان استان رامهم وتاثیرگذاردانست و به منظور پیشگیری از وقفه در خدمات رسانی به مردم در شرایط بحرانی ارائه هشدارها و تذکرات لازم جهت رفع نواقص وخلاء های حفاظتی موجود و مصون سازی، رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل را مورد تأکید قرار داد.

وی یکی از مهمترین وظایف رابطین را پیگیری،رصد،پایش و شناسایی انواع تهدیدات متوجه شهرستان در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل و هماهنگی و بهره گیری از همه توانمندی های شهرستان برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با هدف ایجاد باور همگانی و نهادینه نمودن پدافند غیرعامل درسطوح مختلف جامعه ذکرکرد.

کارخائی با اشاره به تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان،برلزوم مشارکت وهمکاری فرمانداری ها با مجری تهیه طرح مذکور تأکیدکرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آموزش ومانور را ازدیگربرنامه های بسیارمهم و دارای اهمیت درحوزه پدافند غیرعامل برشمرده و از رابطین خواست با برنامه ریزی و هماهنگی لازم با این اداره کل نسبت به برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل با هدف اطلاع رسانی و فرهنگ سازی وانجام مانور و رزمایش به منظورآمادگی دستگاه های اجرایی و واحدهای امدادی درشرایط بحران و خطر اقدام نمایند.

وی همچنین برپیگیری و هماهنگی به منظور تشکیل منظم جلسات شورای پدافندغیرعامل شهرستان، ارائه طرح ها،برنامه ها وایده های نو وخلّاق درحوزه های مختلف پدافند غیرعامل ونیز هماهنگی وبرنامه ریزی جهت بازدید از زیرساخت ها ومراکز حساس ومهم شهرستان درحوزه پدافند غیرعامل تاکیدنمود.

در ادامه رابطین پدافند غیرعامل فرمانداری ها ضمن ارائه گزارش اقدام های سال ۹۷ و برنامه های خود در سال ۹۸ ، دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را درحوزه های مختلف مطرح نمودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر