۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۰۹۷۶
مديركل پدافند غيرعامل استانداري فارس، اولین مولفه مدنظر پدافند غیرعامل را بازدارندگی دانست و گفت: برای این کار، پیش بینی و پیشگیری باید داشته باشیم و با دنبال کردن مسیر پیشگیری، کاهش اسیب پذیری و ارتقای پایداری ملی را شاهد خواهیم بود.
به گزارش پایداری ملی، حیدرعلی کامیاب در در جلسه شوراي پدافندغيرعامل استان، ذات سازمانهای مردم نهاد را کمک به مردم و حضور در میان مردم در مواقع حساس معرفی کرد و با اشاره به حادثه اخیر سیل شیراز اظهار داشت: كمك رساني به هموطنان در سيل از همان دقايق اوليه تاكنون توسط سازمان‌هاي مردم نهاد، اقدامي بزرگ بود، اما به دليل ويژگي‌هاي خاص جغرافيايي ايران، مي‌طلبد كه هميشه آماده كمك رساني باشيم.

به گفته وی، امروز مديران در سطح استان به توانمندي‌هاي سازمان‌هاي مردم نهاد پي برده و تمايل دارند كه در ماموريت‌هايشان از توان اين سازمان‌ها استفاده كنند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با تاكيد بر اينكه بايد تمام زيرساخت‌ها براي سازمان‌هاي مردم نهاد جهت كمك رساني به مردم ايجاد شود گفت: در همه شهرستان‌ها خانه جوان در حال راه‌اندازي است كه شش خانه آن در حال تكميل مراحل نهايي عمليات اجرايي قرار دارد و ان شاءالله تا هفته دولت افتتاح خواهد شد.

کامیاب ضمن بیان اینکه با افتتاح این خانه های جوان، در هر شهرستان حداقل 20 سازمان مردم نهاد می توانند در  این مراکز مستقر شوند تصریح کرد: تلاش براي فراهم شدن زيرساخت‌هاي بیشتر برای فعاليت سازمان‌هاي مردم نهاد در سال ٩٨ ادامه خواهد داشت.

وی با این پيشنهاد كه در شوراي اداري استان فارس دغدغه سمن هاي مردم نهاد گزارش شود گفت: ديدار چهره به چهره استاندار فارس با مؤسسين سمن‌هاي مردم نهاد استان از تيرماه برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه، مديركل پدافند غيرعامل استانداري فارس، اولین مولفه مدنظر پدافند غیرعامل را بازدارندگی دانست و گفت: برای این کار، پیش بینی و پیشگیری باید داشته باشیم و با دنبال کردن مسیر پیشگیری، کاهش اسیب پذیری و ارتقای پایداری ملی را شاهد خواهیم بود. 

قاسم پاک نژاد مصون سازی را از دیگر راهکارهای مدنظر پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: مصون سازی، مقاوم سازی و بالابردن تاب‌آوری جامعه در فرامین الهی هم نمود دارد و امر به معروف و نهی از منکر هم در همنی راستا و در جهت مصون سازی جامعه است. 

وی با تأکید بر اینکه مصون سازی با محدودیت سازی مخالف است تصریح کرد: اصلی ترین مأموریت پدافند غیرعامل، محافظت از جان انسانهاست و نیز استفاده از عوامل پیشگیرانه از تخریب سرمایه و دارایی های دستگاه های اجرایی از این قبیل است.

به گفته مديركل پدافند غيرعامل استانداري فارس، پدافند غیرعامل یک اقدام کاملا غیرنظامی است و تمام زیربناهای جامعه را مورد شمول قرار می دهد و کاملا غیرسیاسی و فراجناحی است. 

پاک نژاد استفاده از تمام ظرفیت ها برای کاهش تهدیدات را عامل مهمی در پدافند غیرعامل دانست و اظهار داشت: پدافند غیرعامل در حوزه های اقتصادی، سایبری، زیستی، کالبدی و مردم محور تعریف شده است. 

وی افزود: هر جا که نقش مردم محور در مسائل پررنگ تر بوده است، موفق تر بوده ایم و با توجه به نقش مردم محوری در این مسئله، سمن ها و سازمان های مردم نهاد در آگاهی بخشی به جامعه نقش اساسی خواهند داشت. 

مديركل پدافند غيرعامل استانداري فارس با اشاره به ثبت يكهزار سمن مردم نهاد در فارس اعلام كرد كه يكصد سمن مردم نهاد در استان در حوزه ورزش و جوانان مشغول به فعاليت هستند، خواستار تدوين و تكميل بانك اطلاعاتي سمن‌هاي مردم نهاد استان براي رعايت استانداردها در فعاليت‌ها شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر