۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۰۹۷۳
کمیسیون انتخابات افغانستان در چرخشی تازه اعلام کرد که برای تامین شفافیت در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور از سیستم بیومتریک استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایداری ملی، کمیسیون انتخابات افغانستان که پیش از این اعلام کرده بود به دلیل کمبود زمان و امکانات لازم در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از فناوری بیومتریک استفاده نخواهد شد موضع خود را تغییر داد.

«ذبیح‌الله سادات» سرپرست دفتر سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان به «پژواک» گفت که این تصمیم برای تامین شفافیت انتخابات صورت می‌گیرد و به این منظور علاوه بر 21 هزار دستگاه بیومتریک که از انتخابات پارلمانی موجود است 25 هزار دستگاه جدید نیز خریداری خواهد شد.

وی افزود که هزینه خریداری این دستگاه‌ها را دولت تامین می‌کند.

استفاده از بیومتریک در انتخابات پارلمانی با مشکلاتی همراه بود و علاوه بر نقص فنی، شماری از کارمندان با نحوه استفاده از این دستگاه‌ها آشنایی نداشتند که سبب شد در انتخابات پارلمانی از این فناوری به درستی استفاده نشود.

سادات تاکید کرد که آموزش لازم به کارمندان کمیسیون انتخابات داده می‌شود تا مشکلات این چنینی در انتخابات آینده بوجود نیاید و برای شفافیت و تسریع روند نیز مراکز اخذ رای از طریق اینترنت به مرکز اطلاعاتی متصل خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر