۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۰۹۶۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تدوین طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر خبر داد و گفت: مجوز اجرای طرح آب شیرین‌کن به ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب برای استان بوشهر صادر و تاکنون ۶۰ درصد آن اجرایی شده است.

به گزارش پایداری ملی، عبدالحمید حمزه‌پور صبح امروز در نشست با  مسئولان خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهرهای استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مهمی در عرصه آبرسانی تدوین و اجرایی شده است اظهار داشت: برای گذر از بحران تامین آب در فصل تابستان  طرح‌های مهمی در شهرهای مختلف استان بوشهر اجرایی شده که در راستای گذر از فصل گرما همکاری مشترکان آب در رعایت الگوی مصرف و مصرف بهینه امری مهم و ضروری است.

وی با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب به مشترکان آب در شهرهای 38 گانه استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه برخی محلات در  نقاط شهرها که در ارتفاع قرار دارند افت فشار در شبکه آبرسانی سبب بروز مشکلاتی به آنان می‌شود مسئولان خدمات مشترکین و درآمد ضمن پاسخگویی به مطالبات مردم، باید تامین نیاز آنان در اسرع وقت مورد توجه قرار بگیرد و نسبت به حل مشکلات مردم اقدام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر وجود 90 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در خارج از استان خبر داد و تصریح کرد:برای ایجاد منابع پایدار آب آشامیدنی، طرح شیرین‌سازی آب دریا مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

حمزه‌پور با اشاره به صدور مجوز اجرای پروژه آب شیرین‌کن در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در این زمینه پس از مطالعات لازم در بخش‌های مختلف زیست محیطی، برای تاسیس پروژه آب شیرین‌کن،  وزارت نیرو مجوز آن را صادر می‌کند و با همکاری بخش خصوصی پروژه آب شیرین‌کن ساخته می‌شود.

وی با اشاره به صدور اجرای طرح آب شیرین‌کن به ظرفیت 100 هزار متر مکعب خبر داد و خاطر نشان کرد: تاکنون 2 پروژه آب شیرین‌کن به ظرفیت هر کدام 10 هزار متر مکعب در شبانه‌روز در بوشهر و کنگان افتتاح شده که ظرفیت تولید آب از این پروژه‌ها افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: از 100 هزار متر مکعب مجوز صادر شده برای اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن تاکنون 60 درصد آن به ظرفیت 60 هزار مترمکعب در شهرهای مختلف اجرایی شده که بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و افتتاح می‌شود.

حمزه‌پور با بیان اینکه افت فشار در شبکه سبب بروز مشکلاتی می‌شود تاکید کرد: باید فرهنگ مصرف بهینه در دستور کار همگان قرار بگیرد تا مشترکان ابتدای شبکه آب به وضعیت مشترکان آخر شبکه که با افت فشار  شبکه مواجه هستند توجه ویژه کنند تا مشکلات آنان برطرف شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر