۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۰۹۴۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تاکنون بیش از هشت هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در این استان پرداخت شده است.

به گزارش پایداری ملی، بهروز اسودی صبح امروز در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: تاکنون 749 واحد تولیدی استان بالغ بر هشت هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به پرداخت بیش از 87 درصد از سهم استان سمنان در تسهیلات رونق تولید گفت: از مجموع تسهیلات پرداخت‌شده به واحدهای تولیدی استان سمنان، 140 واحد به ارزش هفت هزار و 350 میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و 609 واحد به ارزش یک هزار و 260 میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: در جلسات کمیته بررسی تسهیلات و تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی استان، پرونده یک هزار و 307 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات بررسی و به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده است.

اسودی بیان کرد: پرونده 215 واحد تولیدی متقاضی برای پرداخت تسهیلات به ارزش حدود هشت هزار میلیارد ریال در حال بررسی و عقد قرارداد است.

وی افزود: از 140 واحد صنعتی دریافت‌کننده تسهیلات رونق تولید توسط کمیته پایش، نظارت صورت گرفته که با پرداخت تسهیلات به این واحدها، 295 فرصت شغلی جدید ایجاد و 78 درصد از اشتغال تعهد شده در این واحدها محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اسودی با اشاره به دیگر دستور کار این نشست گفت: در این جلسه، با تصمیم اعضای کارگروه با معرفی 11 واحد تولیدی دیگر به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات به رقم 896 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 70 نفر موافقت شد.

اسودی از بررسی مشکلات 791 واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات این کارگروه خبر داد و تصریح کرد: در آخرین دستور کار این نشست، مشکلات بانکی، تأمین اجتماعی و زیربنایی سه واحد تولیدی کیان شکلات کیمیا، متالوژی اسپوتا و آزاد بال شرق بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 801 مصوبه در جهت رفع موانع تولید استان به تصویب اعضای کارگروه رسیده است که 42 درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات، 17 درصد مربوط به امور زیربنایی، 16 درصد مربوط به امور مالیاتی، 11 درصد مربوط به تأمین اجتماعی و 14 درصد نیز مربوط به سایر بوده و 71 درصد این مصوبات اجرایی شده است.

جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با دستور کارهای  ارائه آخرین ابلاغیه‌ها در خصوص رونق تولید و رفع موانع تولید، بررسی آخرین وضع برنامه تولید و اشتغال سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری (بند الف تبصره 18)،‌ گزارش لیست مصوبات و پایش تسهیلات رونق تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت، گزارش عملکرد بانک‌های عامل استان در خصوص عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات رونق تولید و بررسی مشکلات برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استان برگزار شد.

رفع نیازهای تولید به‌عنوان پیشران اقتصاد کشور بی‌تردید دغدغه‌ای همیشگی است که مسؤولان قوای سه‌گانه و مدیران زیرمجموعه آنها باید به آن بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.

بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور هشتم خردادماه امسال در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجان شرقی گفته بود: به استانداران کشور 15 روز فرصت داده شده است تا از یک طرف نیازهای واحدهای تولیدی به قطعات و مواد اولیه وارداتی و از طرف دیگر، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و کارخانه‌های برتر هر استان را شناسایی و به وزارت کشور اعلام کنند.

دین‌پرست تأکید کرده بود: پس از شناسایی نیازها و توانمندی‌ها، نمایشگاهی در دو بخش برگزار خواهد شد که هدف آن، شناسایی حلقه‌های وابستگی تولید به خارج از کشور و استفاده از توانمندی‌های بی‌نظیر کشور برای رفع آنهاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر