۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۰۹۱۰
معاون امور اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جهش در صادرات به عنوان یک اولویت در کشور پیگیری می‌شود،گفت: در ۳ ماهه نخست امسال شاهد یک جهش در رقم صادرات از گمرک میرجاوه بوده‌ایم که این امر نشان می‌دهد ظرفیت صادراتی ایران بسیار خوب است.

به گزارش پایداری ملی، محمد نهاوندیان در حاشیه بازدید از منطقه ویژه میرجاوه داظهار داشت: اولویت کشور این است که به سمت جهش در صادرات حرکت کند.

معاون امور اقتصادی رئیس جمهور گفت: در تلاشیم تا همه امکانات را برای افزایش صادرات در کشور بسیج کنیم چرا که این امر به تولید صادراتی و اشتغال در کشور کمک می‌کند و از سوی دیگر همبستگی و پیوندی اقتصاد ایران را با کشورهای دیگر بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در 3 ماهه نخست امسال شاهد یک جهش در رقم صادرات از گمرک میرجاوه بوده‌ایم که این امر نشان می‌دهد  ظرفیت صادراتی ایران بسیار خوب است و اگر موانع را برداریم تبعاً زمینه برای جهش بیشتر هم دارد.

نهاوندیان عنوان کرد: به همت بخش خصوصی احداث منطقه ویژه اقتصادی در میرجاوه شروع شده و در نظر داریم این امر بر اساس برنامه زمانبندی شده به سرعت عملیاتی شود. با توجه به وصل میرجاوه به خط‌آهن از طریق پاکستان باید مشکل تبدیل ریلی هرچه زودتر از سر راه برداشته شود چون امکان قابل توجهی در تجارت ملی ایران با پاکستان از طریق میرجاوه انجام می‌شود.

 به گزارش تسنیم محمد نهاوندیان معاون امور اقتصادی رئیس جمهوری یکشنبه شب وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان شد و در بدو ورود مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از نمایندگان مردم و مسئولان استانی قرار گرفت. بازدید از منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه، شرکت در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، نشست هم‌اندیشی با نخبگان و دانشگاهیان، بازدید از حاشیه شهر زاهدان، حضور در کارگروه بازآفرینی شهری و همچنین سفر به شهرستان‌های کنارک و چابهار از جمله برنامه‌های سفر 2 روزه معاون اقتصادی رئیس جمهوری و هیات همراه به این استان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر