۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۰۹۰۶
یک موسسه امنیتی از شناسایی آسیب پذیری خطرناکی در نرم افزار ساپورت اسیست شرکت دل خبر داده که تمامی رایانه ها و لپ تاپ های مجهز به این نرم افزار را تهدید می کند.

به گزارش پایداری ملی، یک موسسه امنیتی از شناسایی آسیب پذیری خطرناکی در نرم افزار ساپورت اسیست شرکت دل خبر داده که تمامی رایانه ها و لپ تاپ های مجهز به این نرم افزار را تهدید می کند. این مشکل اولین بار توسط شرکت سیف بریچ شناسایی شد. اگر چه شرکت دل برای حل مشکل یادشده یک وصله امنیتی عرضه کرده، اما هنوز بسیاری ازکاربران SupportAssist آن را نصب نکرده اند.

نکته جالب این است که نرم افزار SupportAssist در اصل برای حفاظت از رایانه ها در برابر بدافزارها توسط دل عرضه شده، اما خود دارای آسیب پذیری خطرناکی است که امنیت کاربران را به خطر می اندازد.

 

پیش از این در ماه آوریل هم مشکل دیگری در این نرم افزار شناسایی شده بود که اجرای کدهای مخرب را از راه دور بر روی لپ تاپ های دل ممکن می کرد. دل برای رفع مشکل یادشده هم وصله ای را عرضه کرده است.

با توجه به اینکه نرم افزار SupportAssist به بسیاری از سیستم های سخت افزاری لپ تاپ ها نیز دسترسی دارد، دل به کاربران توصیه کرده برای جلوگیری از وقوع هرگونه مشکلی هر چه سریع تر وصله عرضه شده را نصب کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر