۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۰۸۵۹
رئیس‌جمهور آمریکا به یکی از دستیارانش گفته برخی از مشاوران او به دنبال آن هستند که آمریکا را وارد جنگی دیگر کنند، اما او با آن مخالف است.

به گزارش پایداری ملی، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از برخی از مشاورانش به دلیل داشتن روحیات جنگ‌طلبانه انتقاد کرده و گفته که آنها دنبال جنگ هستند اما آمریکا نمی‌خواهد وارد درگیری‌های بیشتر در منطقه خاورمیانه شود. 

طبق گزارش روزنامه وال‌‌استریت‌ژورنال ترامپ در گفت‌وگوهای خصوصی، درباره مشاوران جنگ‌طلب خود به یکی از معتمدانش گفته است: «این آدم‌ها می‌خواهند ما را به سمت جنگ ببرند و این خیلی زننده است. ما به جنگ‌های بیشتر نیاز نداریم.»

ترامپ در این گفت‌وگوها درباره بهای 130 میلیون دلاری پهپادی که ایران ساقط کرده گلایه کرده اما گفته که قیمت این پهپاد کمتر به چشم رأی‌دهندگان آمریکایی خواهد آمد تا تلفات احتمالی ناشی از حمله به نقاطی در داخل ایران. او در توئیتر و مصاحبه‌هایی روز جمعه گفته که در صورت حمله به سه نقطه در ایران 150 نفر کشته می‌شدند. 

طبق این گزارش، بعد از ساقط شدن پهپاد گلوبال‌هاوک بسیاری از مشاوران ترامپ از اتخاذ گزینه‌های ستیزه‌جویانه حمایت می‌کردند، اما «جو دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا رویکرد محتاط‌تری پیش گرفته و توانسته بیش از دیگران روی نظر رئیس‌جمهور آمریکا اثر بگذارد. 

ترامپ در صحبت‌های علنی روز شنبه به مناقشات موجود در دورن دولتش اشاره کرد. او دانفورد را بابت مشورت‌هایی که به او ارائه کرده تحسین کرد. ترامپ از این ژنرال آمریکایی که به گفته منابع آگاه توانسته روابط شخصی نزدیکی با رئیس‌جمهور پایه‌گذاری کند به عنوان «یک انسان بزرگ و ژنرال بزرگ» یاد کرد. او حمایت «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا از حمله به عراق را نیز یادآوری کرد و آن را اشتباهی بزرگ خواند.  

ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «جان بولتون دارد کارش را خوب انجام می‌دهد ولی معمولاً مواضع سفت و سختی دارد. تنها کسی که اهمیت دارد، من هستم.»

منابع آگاه به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند ترامپ در بحبوحه شدت گرفتن تنش‌ها با ایران با «تاکر کارسون»، مجری شبکه خبری فاکس‌نیوز صحبت کرده و از او مشورت گرفته است. کارسون در برنامه تلویزیونی‌اش با اقدام نظامی علیه ایران مخالفت کرده است. 

ترامپ در جمع خبرنگاران کاخ سفید از وجود برخی اختلافات در میان اعضای تیم خود حمایت کرد. او از دیدگاه‌های «صلح‌طلبانه» خودش هم تقدیر کرد.

ترامپ گفت: «همه می‌گفتند من جنگ‌طلب هستم، ولی حالا می‌گویند صلح‌طلبم. اگر می‌خواهید حقیقت را بدانید، هیچ‌‌کدام نیستم، فقط آدمی با عقل سلیم هستم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر