۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۰۸۴
هاشمی‌نژاد :
مهم‌ترین اهداف برگزاری کنگره ملی 17 هزار شهید ترور، حمایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی از گروهک تروریستی منافقین، جذب نیروهای جدید از میان جوانان ایرانی برای پیوستن به گروهک‌های تروریستی از طریق فضای مجازی، اختفای سرکرده منافقین و همچنین گزارشات دروغین گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل (احمد شهید) مهم‌ترين محور گفتگوي تفصيلي ما با دبير كل بنیاد هابیلیان بود.

 به مناسبت برگزاری "کنگره ملی 17 هزار شهید ترور" در روز شنبه (9 شهریور ماه) به همت بنیاد هابیلیان، با  "محمدجواد هاشمی‌نژاد" دبیر کل این بنیاد مصاحبه‌ تفصیلی درباره اهداف و برنامه‌های این کنگره انجام داده است، که متن آن را در ذیل می‌خوانید.
 
در حالي كه ما قرباني بزرگ تروريسم هستيم، محکومیت ایران در دنیا تنها به اتهام واهي حمايت از تروريسم ظلم بزرگی است

باشگاه خبرنگاران: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری كنگره ملي 17 هزار شهيد ترور قرار داریم، به نظر شما این کنگره با چه اهدافي برگزار مي‌شود؟ آيا برگزاري چنين كنگره‌هايي به تحقق و پيشبرد اهداف شما در احقاق حقوق خانواده‌هاي ترور تاثيرگذار خواهد بود؟ 
  
هاشمی‌نژاد: برگزاري كنگره 17 هزار شهيد ترور از ديد ما با دو هدف برگزار شد؛ در هدف نخست، نگاهی كاملا داخلي به این مسئله داشتیم، چراكه معتقد هستيم جامعه‌ ما به ويژه يكی- دو نسل فعلي و پیش از آن آگاهي و آشنايي لازم با اقدامات جنایتکارانه گروه‌هاي تروریستی ندارد و شايد بخشی از آن به کمتر اهمیت دادن مسئولان کشور نسبت به این موضوع بازمی‌گردد، به همین دلیل اين موضوع آن طور كه بايد و شايد دنبال نمي‌شود. 
 
بخش دیگری از اهداف برگزاری این کنگره ملی نیز به نگاه بين‌المللي و خارجي باز مي‌گردد. ما به عنوان كشوري كه قرباني تروريسم هستيم در اين زمينه حرف زیادی داريم؛ در میان خانواده‌هایی که قربانی ترور هستند، شخصيت‌هاي بسيار بزرگي داريم. 
 
به طور مثال روز ملي مبارزه با تروريسم كه روز شهادت شهید "علی رجایی" و "محمدرضا باهنر" است روز بسيار مهمي برای ما محسوب می‌شود؛ وجود اسناد و گزارشات بين‌المللي از سوي کشورهاي اروپايي‌ و آمريكايي‌ نشان مي‌دهد که این دو شهید گرانقدر توسط گروهك تروريستي منافقين به شهادت رسیده‌اند. بنابراین با وجود این مسائل باید بيشتر بر موضوع تروریسم و اقدامات ضد انسانی گروه‌های تروریستی کار شود و ابعاد و جنبه‌هاي حقوق بشري‌ آن بيشتر مورد بررسي قرار گيرد.
 
همچنين بايد پرونده‌هايي كه دراين زمينه وجود داشته و می‌توان روي آنها كار كرد، مورد مطالعه بیشتری قرار گيرد و از سوی دیگر از ظرفيت‌هاي موجود در اين زمينه همچون کمک‌های دولتی و بازماندگان ترور استفاده كرد؛ اينها ظرفيت‌هاي بالايي برای ما به شمار می‌روند كه متاسفانه شاهد هستیم امروزه دشمنان ما از آنها استفاده مي‌كنند. 
  
امروزه مي‌بينيم  آمريكايي‌ها پس از حوادثي كه در سفارتخانه خود در لبنان در سي سال گذشته داشته‌اند دادگاه‌هايي براي اينكه بتوانند به اهداف شوم خود تحت عنوان تروريسم دست یابند، تشكيل مي‌دهند. 
 
اگر آمريكا فاقد پرونده‌های تروریستی علیه خود است، در کشور ما اقدامات تروریستی و جنایتکارانه همواره به چشم می‌خورد که اسناد قابل ارائه و محكمه‌پسند آن را کشورهای اروپایی و آمريكايي‌ ارائه می‌کنند. 
 
جمهوری اسلامی ایران این اسناد محکمه‌پسند را به گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل ارائه داد و بر اساس همين اسناد، كشور ما به عنوان قرباني تروريسم شناخته شد. 
 
حال تصور كنيد اگر ظرفيت‌هاي كشور به حركت درآيد و منسجم شود تا چه اندازه مي‌توانيم در افكار عمومي و مجامع حقوق بشري و مجامع بین‌المللی تاثيرگذاري بالايي داشته باشيم. 
  
اين ظلم بزرگ و عظيمي است كه ما بخواهيم در دنيا تنها به دلیل اتهام واهي حمايت از تروريسم محكوم شويم، در حالي كه ما خود قرباني بزرگ تروريسم هستيم. 
 
اينها مجموعه موضوعات و دلايلي بود كه ما را بر آن داشت تا در روز ملي مبارزه با تروريسم، كنگره‌اي ملی تشکیل دهیم؛ انشاءالله این امر پايه‌ و اساسی باشد براي آنكه در سالهاي آتي نیز به شکلی بهتر و برنامه‌ريزي شده‌تر و همچنین با هدفمندي دقيق‌تری اين همایش برگزار شود. 
  
هرجا ردپايي از جريان ضدايراني باشد منافقین هم در آنجا هستند


باشگاه خبرنگارن: همان‌گونه كه مستحضر هستيد باشگاه خبرنگاران با يكي از سركردگان جداشده از گروهك تروريستي منافقين (ابراهيم خدابنده) مصاحبه مفصلي ترتيب داد كه وی در اين مصاحبه به موارد خيلي مهمي اشاره كرد از جمله آنکه "گروهك تروريستي منافقين عينا رژيم غاصب صهيونيستي و مجري برنامه‌هاي این رژيم منحوس است"، نظر شما درباره این گفته خدابنده چیست؟
  
هاشمی‌نژاد: گروهک تروریستی منافقين نه تنها الان در مسير صهيونيست‌ها حركت مي‌كند بلکه اصولا هرجا كه ردپايي از جريان ضدايراني باشد ما شاهد حضور این گروهک تروریستی در آنجا هستيم. 
 
روزي كه دیکتاتور سابق عراق (صدام) با 11 لشکر براي جدا كردن بخش‌هايي از كشورمان و ساقط كردن جمهوري اسلامي ايران به خاک کشورمان حمله کرد، شاهد بوديم كه گروهک تروریستی منافقين به دامان این دیکتاتور رفته و هر آنچه خدمت از آنها برمي‌آمد برای وی انجام داد، دیکتاتور سابق عراق نیز آن اطمينان خاطري كه به گروهک تورریستی منافقین داشت به سازمان استخبارات خود نداشت. 
 
امروزه نیز ادامه چنین روندی را از این گروهک تروریستی مشاهده می‌کنیم، گروهک تروریستی منافقين هر گونه خدمتی براي CIA آمريكا و موساد اسرائيل انجام مي‌دهد. 
 
اينها موضوعاتي نيست كه بگوييم كه تنها محافل خبري، رسانه‌اي و همچنین محافل اطلاعاتي آمريكا بيان مي‌كنند؛ به قول "سيمون هرش" خبرنگار و نويسنده مشهور آمريكايي حداقل در طول سال‌هاي 2009 تا 2011 دو مقام اطلاعاتي آمريكا آشكارا اعلام كردند كه دانشمندان هسته‌اي ايران در همكاري تنگاتنگ موساد اسرائيل و گروهک تروریستی منافقين به شهادت رسيده‌اند
 
انتخابات رياست جمهوري 92 كه با تدبير مقام معظم رهبري و با حضور گسترده مردم همیشه در صحنه جمهوري اسلامي ايران همراه بود، آماری بالغ بر مشاركت  73 درصدی مردم ايران را نشان می‌داد. در این میان سه گروه از این حماسه سیاسی به صورت آشکار اعلام نارضايتي كردند؛ گروه‌هایی همچون پنتاگونيست‌هاي صهيونيست حاضر در كنگره آمريكا، نتانياهو نخست وزير رژیم غاصب صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقين. 
 
به این ترتیب مي‌توانيد خطی که این گروهک تروریستی دنبال مي‌كند را كاملا و آشكارا دريابيد، خدمت به صهیونیست‌ها و جاسوسي كردن برای آنها در مسئله هسته‌اي کشورمان کاملا در راستاي اهداف شوم موساد شكل مي‌گيرد، بنابراین می‌توان گفت هر جرياني كه به صورت آشكار در تقابل با منافع ملت ايران باشد، گروهک ترورستی منافقين نیز در آنجا حضور دارد. 
  
سرکرده گروهک تروریستی منافقین تحت‌الحفظ آمريكايي‌ها است


باشگاه خبرنگاران: آيا اين خبر صحت دارد كه مسعود رجوي در حال حاضر تحت‌الحفظ دولت آمريكا قرار دارد؟  
 
هاشمی‌نژاد: زمانی‌که آمريكايي‌ها كشور عراق را اشغال كردند، بلافاصله پادگان‌هاي گروهک تروریستی منافقين را نیز اشغال كرده و همگی آنها را تحت‌الحفظ گرفتند و با تك‌تك اعضاي آنها مصاحبه و انگشت‌نگاري كردند، بله كاملا مشخص و آشكار است كه رهبر و سرکرده گروهک تروریستی منافقين تحت نظر آمريكايي‌ها است. 

تحت‌الحفظ بودن رجوی لزوما به معنای حضور وی در آمريكا نيست 


باشگاه خبرنگاران: پس مي‌توان اين‌گونه برداشت كرد كه مسعود رجوي در آمريكا به سر مي‌برد؟ 
  
هاشمی‌نژاد: خیر؛ تحت‌الحفظ بودن رجوی لزوما به معنای حضور وی در آمريكا نيست، اما هرجا كه هست تحت نظر آمريكايي‌هاست و جابه‌جايي‌هايي كه انجام مي‌شود نیز با اختیارات آمريكايي‌ها صورت می‌گیرد. 
  

گروهک تروریستی منافقین برای به‌دست آوردن دل آمریکایی‌ها نیاز داشت پوست‌اندازی کند

  
باشگاه خبرنگاران: دليل اصلي عدم حضور مسعود رجوي در جلوي دوربين سيماي آزادي و شبكه‌هاي مربوط به سازمان مجاهدين خلق(منافقين) چيست؟ 
  
هاشمی‌نژاد: این امر دو دلیل عمده دارد؛ دلیل اول آنکه رجوی ترس و وحشت زیادی دارد، چراکه در منطقه هیچکس چشم دیدن او را ندارد به ویژه ملت عراق که صدمات زیادی از این گروهک تروریستی دیده‌اند، طبیعتا صدامی باید می‌بود تا رجوی بتواند در سایه حضور وی جولان بدهد و دست به جنایاتش زند، در نبود دیکتاتور سابق عراق ترس زیادی بر او غالب و همین امر موجب شده  تا رجوی خود را مخفی کند.   
  
دلیل دوم آن است که گروهک تروریستی منافقین پس از حضور آمریکایی‌ها در عراق اعمال تروریستی و جنایتکارانه خود را به صورت مخفیانه و با واسطه انجام داده و با سازمان‌های گسترده تروریستی همکاری‌های وسیعی داشته و این در حالی است که این گروهک تروریستی در تلاش بوده تا با ظاهر حقوق بشری به دنیا نشان دهد به دنبال آزادی و ایجاد حکومتی دموکراتیک در منطقه است. 
  
گروهک تروریستی منافقین برای به‌دست آوردن دل آمریکایی‌ها نیاز داشت پوست‌اندازی کند و چهره جدیدی از خود نشان دهد و از این رو  همسر سرکرده منافقین با هدایت مستیقم وی سردمدار این جریانات تروریستی می‌شود، بنابراین می‌توان گفت این دو دلیل عمده‌ای است که موجب شده سرکرده منافقین در اختفا به سر برد.   

آگاه کردن جامعه از خطر جذب نیروهای جوان به گروه‌های تروریستی؛ مهم‌ترین هدف کنگره ملی

  
باشگاه خبرنگاران: اخیرا خبرهایی منتشر شده که گروهک تروریستی منافقین در فضای مجازی اقدام به جذب نیروهای جدید به ویژه از میان جوانان جمهوری اسلامی ایران می‌کند، آیا این اقدامات ضد انسانی با واسطه انجام می‌شود، یا توسط همان تیم مستقر در فرانسه انجام می‌شود؟ 
  
هاشمی‌نژاد: اینها عمدتا امکاناتی است که کشورهای اروپایی در اختیار آنها قرار می‌دهد، غرب  به طور رسمی شبکه‌های مختلف تصویری خود را در اختیار آنها قرار داده‌ است، زمانی که گروهک تروریستی منافقین در لیست گروه‌های تروریستی قرار داشت دولت آمریکا شبکه‌های مختلفی همچون "سی‌ان‌ان" و "فاکس نیوز" که متعلق به جنگ‌طلبان آمریکاست را به آنجا برده و با آنها مصاحبه می‌کرد و به این شکل امکانات خود را در اختیار این گروهک تروریستی قرار می‌داد. 
  
استفاده از رسانه‌های نوین نظیر فیس بوک و اتاق‌های گفتگوی اینترنتی، فضاهای مطلوبی برای گروهک تروریستی منافقین بوجود آورده تا  از این طریق متاسفانه بتوانند در سایه خواسته‌های برخی از جوانان حرکت کرده و آنها را به خود جذب کنند.   
  
فراموش نکنیم در اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی نیز حدود 30 هزار نفر از جوانان ما به این شکل جذب گروهک تروریستی منافقین شدند. 
 
در دبیرستان‌ها و سطوح دانشگاهی با شعارهای فریبنده زیبا و جوان‌پسند و برگزاری کوهنوردی و دیگر شیوه‌ها جوانان ما را جذب کرده و با شیوه‌های مغزشویی این جوانان را به جایی رساندند که این جوان به ترور معلم خود اقدام کند.  
  
این روش کار تمامی گروه‌های تروریستی بوده و تنها مختص به گرهک تروریستی نیست؛ به نظر من مسئولین کشور باید در این زمینه دقت زیادی صرف کنند؛ در سطح جامعه باید افکار عمومی را درباره این اقدامات جنایتکارانه آگاه کنیم و شیوه‌هایی که موجب فریب جوانان و جذب آنها می‌شود را به آنها بشناسانیم تا بتوانیم جامعه را از هر گونه آسیب‌های احتمالی مصون بداریم. 
  
لازم به ذکر است که برخی اهداف از برگزاری این کنگره ملی آگاه کردن جامعه از این آسیب‌هاست که ممکن است ما را به سمت خطر پیش برد. 

خانواده شهدای ترور و برخی شخصیت‌های مهم کشوری میهمانان ویژه کنگره هستند 


باشگاه خبرنگاران: آیا در کنگره ملی 17 هزار شهید ترور از خانواده‌های شهدای ترور هسته‌ای نیز دعوت کرده‌اید؟ 
 
هاشمی‌نژاد: ما از همه خانواده‌ها و اقشار مختلف و نمادهای آنها دعوت کردیم، عمده خانواده شهدای هسته‌ای نیز در این کنگره حضور دارند و همچنین از شخصیت‌های بالای کشوری نیز دعوت به عمل آمده است. 
 
تلاش ما بیشتر بر آن بود تا  آنهایی که در میان شهدای هسته‌ای شخصیت خاصی دارند و مظلومانه به شهادت رسیدند را در این کنگره دعوت کنیم، تا ابعاد گسترده جنایات گروهک تروریستی منافقین و دیگر گروه‌های تروریستی را به نسل جوان نشان دهیم. 

 
احمد شهید مسئله‌ای نیست که جمهوری اسلامی ایران برای او وقت بگذارد


باشگاه خبرنگاران: نظر شما درباره "احمد شهید" گزارشگر حقوق بشر چیست؟ 
 
هاشمی‌نژاد: سازمان ملل بنابر غرائض سیاسی این فرد را انتخاب کرد ؛ این سازمان تلاش  کرد تا فردی را برای این کار انتخاب کند تا از سبقه مسلمانی برخوردار باشد تا از این طریق بتواند آن را حربه‌ای علیه کشورهای مسلمان منطقه همچون جمهوری اسلامی ایران کند. 
 
جمهوری اسلامی کشوری قدرتمند است و  ورود فردی همچون احمد شهید به کشور ما و ایفای نقش وی به عنوان داعیه حقوق بشری مورد توجه کشورمان قرار نخواهد گرفت. 

کشوری همچون ایران که در طول 30 سال گذشته در هر سال یک انتخابات داشته و چرخش قدرت را در میان جناح‌های مختلف به راحتی انجام داده و همچنین پس از وقایع 88 و هجمه تبلیغاتی دشمن علیه کشورمان همواره شاهد مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات 92 بودیم و حال شاهدیم غرب برای این کشور قدرتمند گزارشگر حقوق بشر تعیین می‌کند، اما برای کشوری همچون بحرین که در آن جنایات علیه مسلمانان غوغا می‌کند چنین اقدامی صورت نمی‌گیرد. 
 
هدف‌ چنین انتخابی کاملا روشن و آشکار است؛ احمد شهید مسئله‌ای نیست که جمهوری اسلامی ایران برای او وقت بگذارد. 
 
طی دیداری که با احمد شهید داشتیم ضمن پرداختن به اشتباهات گزارش‌های وی مبنی بر اسناد دروغینی که برگرفته از گروه‌های تروریستی همچون منافقین بود، اسناد و مدارک جنایاتی که گروه‌های تروریستی در قبال کشورمان انجام دادند را ارائه کردیم؛ نتیجه این مذاکره آن شد که احمد شهید اسنادی که گروهک تروریستی منافقین داده بود را تنها یک ادعا نامید و اسنادی که ما ارائه کردیم را سند کشته شدن 17 هزار نفر از مردم ایران به دست سازمان منافقین بر شمرد؛ امیدواریم در سایه حرکت‌هایی که نظیر برگزاری چنین کنگره‌هایی در آینده از ظرفیت‌های مختلف استفاده شود. 

گروهک تروریستی منافقین همچون یخی که در حال ذوب شدن به تدریج در حال نابودی است

 
باشگاه خبرنگاران: به عنوان آخرین سوال، پیش‌بینی شما از آینده گروهک تروریستی منافقین چیست؟ 
 
هاشمی‌نژاد: آنچه مسلم است گروهک تروریستی منافقین پس از سقوط دیکتاتور سابق عراق (صدام)  رو به اضمحلال و نابودی است و این امر گام به گام در حال اجراست؛ با تدبیر مناسبی که از سوی دولت عراق انجام شده شاهدیم که روزبه‌روز عرصه بر فعالیت این سازمان تنگ‌تر شده است. 
 
این گروهک تروریستی پس از سقوط صدام بر پنتاگونیست‌ها سرمایه‌گذاری کرده بودند  اما سبقه بسیار زشت گروهک تروریستی منافقین و از همه مهم‌تر وعده الهی این اجازه را به حضور این گروهک جنایتکارانه نخواهد داد. 
 
گروهک تروریستی منافقین یک صدام لازم دارد تا بتواند در سایه حضور او فعالیت و گسترش یابد. ما شاهدیم به مرور بعد از سقوط دیکتاتور سابق عراق گروهک تروریستی منافقین همچون یخی که در حال ذوب شدن به تدریج در حال نابودی است؛ همانگونه که نعره و عربده سقوط جمهوری اسلامی را در گذشته سر می‌دادند اما امروزه همه سایت‌های ضد حاکمیتی تمسکی برای ادامه حیات و بقای خود می‌جویند. 
 
مخفی شدن سرکرده گروهک جنایتکارانه منافقین پس از 10 سال نشان دهنده آن است که هیچ راهی برای این گروهک تروریستی باز نیست.
 
در اینجا می‌توان به اختلافات جدی و جدایی سران منافقین در رده‌های بالا که سابقه حضور 40 ساله دارند، اشاره کرد. 
 
این افراد خود از نظریه‌پردازان گروهک تروریستی منافقین به شمار می‌روند و به طور قطع با مشاهده آینده سیاه و بن‌بست تلاش کردند تا  آینده خود را از این گروهک جنایتکار جدا کنند
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر