۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۰۸۱۳
یک ژنرال سابق آمریکایی که پیش‌تر در سمت معاون وزیر خارجه این کشور فعالیت داشت، گفت از دید وی تحریم‌های آمریکا منجر به تغییر رفتار ایران نخواهد شد.
به گزارش پایداری ملی، «مارک کیمیت» نظامی ۶۵ ساله که پیشتر در سمت معاون وزیر امور خارجه آمریکا فعالیت داشته ، معتقد است که ادامه فشارهای اقتصادی آمریکا به ایران منجر به تغییر رفتار تهران نخواهد شد.

وی در گفت‌وگو با تاگس‌شاو، همچنین درباره عدم اقدام نظامی آمریکا در برابر ایران گفت: « من فکر می‌کنم که تصمیم درستی گرفته شد. آمریکا در گذشته متهم شده که مانند یک گاوچران رفتار می‌کند و واکنش نشان می‌دهد. این موضوع به ویژه به خاورمیانه مربوط می‌شود. اکنون ترامپ سیاست خویشتنداری را نشان داد.»

کیمیت که در سمت معاون عملیاتی نیروهای آمریکایی در عراق فعالیت می‌کرده است در ادامه گفت که ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفته بود که از جنگ در خاورمیانه اجتناب می‌کند و به همین دلیل نیروهای آمریکایی را در عراق، افغانستان و سوریه کاهش داد. وی افزود: «من تصور می‌کنم که ترامپ با احتیاط به حرف‌های «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا واکنش نشان می‌دهد... این شبیه اقدام «هری ترومن» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا مبنی بر قرار دادن نوشته‌ای بر روی میز تحریرش است. روی این کاغذ نوشته شده بود: اینجا مسئولیت گریزی متوقف می‌شود.»

این نظامی آمریکایی در مورد اینکه آیا جنگ با ایران می‌تواند به ابزاری برای ترامپ در انتخابات آتی تبدیل شود هم گفت: «خیر. من فکر می‌کنم یک بحران می‌تواند به رقابت‌های انتخاباتی آسیب وارد کند.» وی مدعی شد که ایران، ترامپ را تحریک به جنگ می‌کند تا وی در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست بخورد. چرا که در ایران این تصور وجود دارد که با دموکرات‌ها راحت‌تر از جمهوری‌خواهان می‌توان تعامل کرد.

این نشریه آلمانی از کمیت پرسید: «آیا تحریم‌ها رفتار ایران را تغییر خواهد داد؟» وی در پاسخ گفت: «من تصور نمی‌کنم که رفتار ایران تغییر کند. به ونزوئلا، کوبا یا کره‌شمالی نگاه کنید. در آن کشورها هم چیزی تغییر نکرده است. من عمیقا معتقدم که ایرانی‌ها باید منطقی و هوشمندانه رفتار کنند اما نگرانم که اینطور رفتار کنند.»

وی افزود: «به نظرم دولت همچنان سیاست فشار حداکثری را ادامه می‌دهد که مجموعه‌ای از تحریم های اقتصادی و دیپلماسی است. همه این موارد مدنظر است تا ایران را پای میز مذاکره بیاورد.  طبیعتا ما گزینه‌های نظامی و سایبری هم داریم. برای رئیس‌جمهور امکانات زیادی وجود دارد و من امیدوارم که به صورت متعادل و مناسب از آنها استفاده کند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر