۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۸۶
تحقیقات جنایی در مورد حمله سایبری به یکی از موسسات علمی مهم همکار پلیس انگلیس که در حوزه جرم شناسی در فضای دیجیتال فعالیت می کند، آغاز شده است.

به گزارش پایداری ملی، تحقیقات جنایی در مورد حمله سایبری به یکی از موسسات علمی مهم همکار پلیس انگلیس که در حوزه جرم شناسی در فضای دیجیتال فعالیت می کند، آغاز شده است.

 موسسه یادشده که Eurofins Scientific نام دارد، دارای آزمایشگاه هایی در سراسر جهان است و هدف حملات یک باج افزار اینترنتی قرار گرفته است.

حملات یادشده از اول ژوئن آغاز شده و تا روز بعد ادامه یافته است. بر اساس بیانیه Eurofins Scientific این حملات سیستم های فناوری اطلاعات شعبه این شرکت در انگلیس را هدف قرار داده و فعالیت های عادی آن را مختل کرده است.

بر اساس اعلام پلیس انگلیس، تمامی همکاری های دو طرف فعلا به حالت  تعلیق درآمده تا مشکل یادشده برطرف شود، هر چند پلیس مدعی است این رویداد تاثیر منفی بر فعالیت های پژوهشی آن نگذاشته است.

قرار است آژانس جرائم ملی انگلیس بررسی هایی را در مورد این حمله به عمل آورد. این آژانس اعلام کرده که فعلا در حال جمع آوری شواهد و تحلیل و بررسی رایانه های آسیب دیده است، اما به علت حجم گسترده بررسی هایی که باید انجام شوند و نیز پیچیدگی این نوع تحقیقاتی کسب نتیجه و شناسایی عوامل حمله یادشده به زمان نیاز دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر