۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۰۷۴۹
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از انهدام باند 11 نفره کلاهبرداری آنلاین با 94 میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان قدس خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، سردار محسن خانچرلی فرمانده انتظامی غرب استان تهران در تشریح این خبر اظهار کرد: اعضای باند 11 نفره که به‌صورت شبکه‌ای اقدام به ایجاد درگاه‌های اینترنتی جعلی و پرمخاطب کرده بودند، با کلاهبرداری از شهروندان مبلغ 94 میلیارد ریال گردش مالی داشتند، که توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه گردانندگان این شبکه از طریق فضای مجازی با یکدیگر آشنا شده بودند، گفت: هر 11 نفر اعضای این باند با آشنایی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد درگاه‌های اینترنتی جعلی و سایت‌های پرمخاطب کرده بودند و با خرید و اجاره کارت‌های عابر بانک تعدادی از افراد فقیر، تراکنش‌های بانکی را به حساب‌های آنان واریز و به‌صورت اینترنتی از آن استفاده می‌کردند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: مأموران پلیس فتا غرب استان تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده موفق شدند، متهمان را در استان‌های هم‌جوار شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنان را طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

خانچرلی ادامه داد: متهمان دستگیرشده پس از بازجویی‌های تخصصی پلیس به 94 میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف و پس از شناسایی مال‌باختگان، پرونده مقدماتی تشکیل و متهمان تحویل مرجع قضائی شدند.

وی در پایان خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: شهروندان به‌هیچ‌عنوان در این شبکه‌های مجازی به کسی اعتماد نکرده و اطلاعات شخصی و بانکی خود را در معرض نمایش افراد ناشناس قرار ندهند و هرگونه موارد مشکوک را سریعاً به پلیس گزارش دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر