۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۳۹
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه با تاکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات کارگروه‌های پدافند غیر عامل گفت: شناسایی و اجرای زیرساخت‌های لازم برای پدافند غیرعامل در شهرستان ضروری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش پایداری ملی، موسی شعفی روز پنجشنبه در نشست پدافند غیر عامل مراغه افزود: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسانی در مناطق شهری و روستایی باید با احصا و شناسایی نقاط ضعف، اقدامات پیشگیرانه را برای مقابله با حوادث غیرمترقبه برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: برای این منظور، کارگروه‌های مختلف پدافند غیرعامل این شهرستان در حوزه‌های کاری خود، اقدامات مؤثری برای مواقع ضروری و بروز بحران انجام دهند.

وی با تاکید بر نقش آگاه سازی توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در زمینه پدافند غیرعامل اضافه کرد: جامعه هدف برای آموزش در این زمینه باید شناسایی شود.

شعفی با اشاره به بررسی‌های انجام شده توسط پدافندغیرعامل در زمینه شناسایی پد بالگرد در این شهرستان افزود: محل‌های مناسب برای این منظور توسط کارگروه‌های تخصصی کشوری مورد بررسی قرار گرفته و با تأیید آن برای احداث مکان مناسب برای فرود بالگرد انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: متأسفانه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهرستان مکان مناسبی برای فرود اضطراری بالگرد در مواقع ضروری ایجاد و تخصیص نیافته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه هرساله تعداد زیادی از واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی می‌شود، میزان نوسازی واحدهای روستایی در برخی از روستاها این شهرستان به حدود ۹۵ درصد رسیده است.

مقتومی افزود: مسیر و حریم گشایی و تعریض معابر روستایی از جمله اقداماتی بوده که در روستاها برای تسهیل در امدادرسانی در مواقع بحرانی انجام شده است.

وی ادامه داد: در مناطق شهری نیز نقاط ضعف و مشکلات موجود در واحدهای مسکونی بالای پنج طبقه و بلند مرتبه از جمله در زمینه زیرساخت‌ها و امکانات ایمنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه محل اسکان موقت در این شهرستان برای مواقع اضطراری اطلاع رسانی نشده است اضافه کرد: با توجه به ضرروت آگاه سازی عمومی در حوادث غیرمترقبه، اعلام مناطق ویژه برای اسکان موقت شهروندان و روستاییان بیش از پیش حیاتی است.

رئیس اداره مسکن و شهرسازی مراغه نیز گفت: امسال در قالب طرح‌های جامع و تفضیلی شهری، الزامات پدافندغیرعامل در حال تدوین و برنامه ریزی برای اجراست.

محرم پور افزود: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و مسیر گشایی از جمله سکونتگاه‌های غیر رسمی، حاشیه شهری و نیز مناطق پرتردد و صعب العبور داخل شهری با همکاری شهرداری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای بازدید از مجتمع‌های مسکونی بلندمرتبه نیز کمیته ویژه بازرسی در شهرستان تشکیل شده و به صورت مستمر از این واحدهای مسکونی بازدید فنی می‌شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر