۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۰۷۳۰
قائم مقام کمیته دفاعی دومای روسیه پیشنهاد داده در شرایطی که آمریکا قصد اعزام سامانه «پاتریوت» به منطقه را دارد، ایران نیز می‌تواند سامانه «اس-400» از روسیه خریداری کند.
به گزارش پایداری ملی، «الکساندر شرین» قائم مقام کمیته دفاعی دومای روسیه امروز (پنجشنبه) به ایران پیشنهاد داد تا به گزینه خرید سامانه‌های پدافند دفاعی «اس-400» از روسیه فکر کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، این مقام ارشد دومای روسیه این پیشنهاد را پس از آن مطرح کرده که گزارش‌هایی درباره تصمیم آمریکا برای اعزام یک گردان مجهیز به سامانه‌های موشکی پاتریوت و حدود یک هزار نیروی نظامی به منطقه غرب آسیا منتشر شده است.

«پاتریک شاناهان» سرپرست موقت وقت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که دولت آمریکا قصد اعزام هزار نیروی نظامی به منطقه غرب آسیا را دارد. وی البته گفت این نیروها با اهداف دفاعی به این منطقه اعزام می‌شوند و آمریکا قصد انجام درگیری نظامی با ایران وجود ندارد. 

سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا پیشتر در توضیح تصمیم واشنگتن اعلام کرده بود که تقویت حضور نظامی در غرب آسیا شامل استقرار سکوهای سامانه دفاع موشکی پاتریوت، پهپادها و هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین و تکنسین‌هایی برای به راه انداختن این تجهیرات خواهد بود.

قائم مقام کمیته دفاعی دومای روسیه به خبرگزاری «ریانووستی» گفت: «من بر این باورم که این سامانه (پاتریوت) عمدتا از جانب کشوری مورد استفاده قرار می‌گیرد که قصد دفاع از خود را داشته و می‌خواهد حریم هوایی‌اش را ببندد. من تصورم این استکه این اقدامات آمریکا چیزی جز تلاش برای نشان دادن قابلیت‌های نظامی خود و وادار کردن وقوع یک تشنج نظامی نیست».

وی ادامه داد: «در این رابطه من معتقدم که ایران نیاز مبرم به خرید سامانه اس-400 روسیه دارد... در این صورت می‌تواند به طور کامل مورد حفاظت قرار گیرد و حتی صرفا این سیگنال که آنها قصد خرید اس-400 را دارند می‌تواند از آنها حفاظت کند».

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر