۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۲۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون 61 هزار هکتار شبکه سیستم نوین آبیاری از محل اعتبارات مهار و کنترل آبهای مرزی اعطایی رهبر معظم انقلاب، با پیشرفت فیزیکی 94 درصدی در حال اجرا است.
به گزارش پایداری ملی، رسول جلیلی امروز در دومین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهور برگزار شد اظهار کرد: اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان توجه به محصولات گلخانه‌ای و صنایع تکمیلی است.

وی به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در مرداد ماه امسال اشاره کرد و گفت: در این رابطه باید از هم‌اکنون مشوق‌های خاص برای آنها در نظر گرفت تا آنان برای سرمایه‌گذاری جذب شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در برخی مناطق کشور ترکیه برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تسهیلات اشتغال و سرمایه‌گذاری به آنان ارائه می‌شود افزود: بنابراین در استان محروم آذربایجان‌غربی نیز باید امید به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در روستا ایجاد کرد.

وی در ادامه گفت: هم‌اکنون 61 هزار هکتار شبکه سیستم نوین آبیاری از محل اعتبارات مهار و کنترل آبهای مرزی اعطایی رهبر معظم انقلاب با پیشرفت فیزیکی 94 درصدی در حال اجرا است.

وی در ادامه گفت: بی‌شک هر چه مشوق‌های خاص برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود، می‌توان فعالیت‌های چشمگیری را در اشتغال و جذب سرمایه شاهد بود.

در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تاکنون در سه حوزه ورزش، سلامت و خدمات در استان نتیجه مطلوبی عاید شده است.

رضا نقی‌زاده با اشاره به اینکه برای اشتغال در استان، طرح‌های کارورزی و مهارت‌آموزی اجرا می‌شود بیان کرد: برای مشاغل خانگی، سهمیه استان ۲۹ میلیارد تومان بوده که تاکنون رقم 15 میلیارد تومان برای اشتغال دو هزار و 14 نفر اختصاص یافته است.

در ادامه معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه فاصله معناداری بین تعداد متقاضیان با اشتغال فراگیر و پایدار روستایی وجود دارد افزود: در اشتغال روستایی تاکنون چهار هزار نفر ثبت نام کرده اما به 691 نفر متقاضی پاسخگویی شده و در اشتغال فراگیر نیز یک هزار و 142 نفر متقاضی وجود داشت که برای 92 نفر تسهیلات پرداخت شده است.

معصوم علی‌اکبری بیان کرد: بنابراین لازم است که اعتبارات لازم برای تسهیلات اشتغال روستایی برای امسال در آذربایجان‌غربی پیش‌بینی شود.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به احداث مجتمع تفریحی و گردشگری در منطقه سیلوانای ارومیه اظهار کرد: اگر حمایت جدی مالی از این گونه سرمایه‌گذاری‌ها در استان صورت گیرد، می‌توان ده‌ها طرح همانند این طرح را در آذربایجان‌غربی عملیاتی کرد.

جلیل جباری گفت: تاکنون 594 طرح گردشگری با مبلغ مورد نیاز 470 میلیارد ریال در سامانه به ثبت رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر