۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۰۷۱۳
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بیشترین منشأ ریزگردها از شمال شرق اردستان و مقداری هم از استان سمنان است که از اواخر وقت شب گذشته به ترتیب اردستان، نایین، نطنز، کاشان، اصفهان، کبوترآباد، نجف‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه، میمه و مورچه‌خورت را درگیر کرده است.

به گزارش پایداری ملی، رضا کریمیان امروز در اصفهان با اشاره به اینکه اداره هواشناسی روز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای گرد و خاک را پیش‌بینی کرده و برای مسؤولان استانی نیز پیامک‌هایی ارسال شده بود، اظهار کرد: بیشترین منشأ این ریزگردها از شمال شرق اردستان و مقداری هم از استان سمنان است که از اواخر وقت دیشب این گرد و خاک از شمال شرق اردستان شروع شد و به مرور زمان به ترتیب اردستان، نایین، نطنز، کاشان، اصفهان، کبوترآباد، نجف‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه، میمه و مورچه‌خورت را درگیر کرده است.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه افزود: امروز در سطح اصفهان این گرد و خاک وجود دارد و به دلیل وجود وزش باد در استان از فردا شدت آن کاسته و احتمالاً روز شنبه اثر آن بسیار کمتر می‌شود.

دید افقی در اصفهان به 600 متر رسید

وی همچنین متذکر شد: گرد و خاک بیشتر نواحی شمالی استان را در بر گرفته است و در حال حاضر دید افقی اصفهان و فرودگاه شهید بهشتی را به 600 متر، نجف‌آباد و نایین را به یک هزار متر، کبوترآباد، اردستان و میمه را به 2 کیلومتر و بقیه مناطق را به 3 تا 5 کیلومتر کاهش داده است.

کریمیان در پایان خاطرنشان کرد: امروز این حالت گرد و خاک را برای اکثر مناطق استان داریم ولی فعلاً به نواحی غربی و جنوبی استان سرایت نکرده است و به نظر می‌آید که اگر به این مناطق برسد، با شدت کمتری خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر