۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۰۷۰۸
در راستای ادامه حمایت کشورهای غربی از شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا، این بار یک هیئت سوئدی به شمال شرق سوریه سفر و با مسئولان کُرد دیدار کرد.

به گزارش پایداری ملی، در راستای افزایش مداخلات کشورهای غربی در امور داخلی سوریه، یک هیئت سوئدی به شمال شرق سوریه سفر کرد.

خبرگزاری «هاوار» -نزدیک به کُردها- گزارش داد که یک هیئت از سوئد وارد مناطق تحت تسلط «نیروهای دموکراتیک سوریه» شدند.

 نیروهای دموکراتیک یا «قوات سوریا الدیموقراطیه» (موسوم به قسد) شبه‌نظامیان کُردی هستند که تحت حمایت آمریکا قرار دارند و در برخی موارد نیز، با گروه تروریستی داعش علیه ارتش سوریه به توافق رسیدند و همکاری کردند .

هاوار اعلام کرد که این هیئت سوئدی، سه‌شنبه هفته جاری از طریق گذرگاه مرزی «سیمالکا» بین سوریه و منقه کردستان عراق، وارد مناطق تحت کنترل قسد شدند.

بنا بر این گزارش، این هیئت شامگاه سه‌شنبه با نمایندگان احزاب کُرد سوریه دیدار کرد. «سنحریب برصوم» رئیس مشترک حزب «الاتحاد السریانی» اعلام کرد که این هیئت با سایر احزاب نیز دیدار کرد.

برصوم تصریح کرد که در جریان این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد، «مکانیزم توسعه فعالیت در [مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد] در شمال شرق سوریه بررسی و برنامه‌های آتی برای ارائه کمک لازم» به شبه‌نظامیان کُرد و نهاد موسوم به «خودمختاری کُرد» بررسی شد.

به گفته وی، هیئت سوئدی بر لزوم مشارکت همه طرفها و اقشار موجود در خودمختاری کُرد و تلاش گسترده برای موفق بودن این نهاد تأکید کرده است.

برصوم در پایان خاطر نشان کرد، هیئت مذکور متعهد شده که از همه احزاب حاضر در شمال شرق سویه حمایت کرده و مطالبات آنان را به گوش دولت سوئد برساند و بدین ترتیب راهکارهایی برای بهبود وضعیت معیشتی شمال و شمال شرق سوریه پیدا خواهد شد.

در راستای حمایت از تمایلات جدایی‌طلبانه شبه‌نظامیان کُرد، «ثامر السبهان» وزیر مشاور سعودی در امور خلیج فارس، «جوئل رابین» معاون وزیر خارجه آمریکا و «ویلیام روباک» سفیر سابق آمریکا در بحرین 23 خرداد ماه جاری وارد دیرالزور در شرق سوریه شدند.

این مسئولان سعودی و آمریکایی در پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق دیرالزور با مسئولان و افراد سرشناس محلی و برخی از شیوخ و افراد سرشناس عشایر این منطقه نشست برگزار کردند.

پایگاه خبری «العهد» اما گزارش داد  که این مسئول سعودی با اهرم پول نیز نتوانست شیوخ عشایر را با خود همراه کند تا عشایر همچنان در بین نیروهای دموکراتیک حضور داشته باشند.

اخیرا ساکنان شرق و شمال شرق سوریه به حضور نظامیان تروریست آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد اعتراض کرده و تأکید دارند که باید ارتش سوریه به این مناطق بازگردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر