۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۰۷۰۵
نیروهای مورد حمایت امارات در ادامه تحرکات خود در استان‌های جنوبی یمن، به شهر «عتق» مرکز استان «شبوه» حمله کردند.

به گزارش پایداری ملی، منابع مخلی در شهر «عتق» مرکز استان شبوه اعلام کردند، نیروهای مورد حمایت امارات به فرودگاه این شهر حمله کرده‌اند و درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مذکور و نیروهای دولت مستعفی آغاز شده است.

وبگاه «الخبر الیمنی» به نقل از رسانه‌های اماراتی گزارش داد؛ نیروهای موسوم به «النخبه الشبوانیه» مورد حمایت امارات بر ورودی‌های شهر عتق مسلط شده‌اند و درگیری‌ها ادامه دارد.

در پی این درگیری‌ها حداقل پنج نفر از نظامیان دولت مستعفی یمن و یک نیروی امنیتی از النخبه‌الشبوانیه زخمی شدند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به نقل از برخی منابع محلی نوشت، نیروهای موسوم به النخبه‌الشبوانیه در ساعات گذشته بر بیشتر بخش‌های شهر عتق مسلط شده اند و به سمت فرودگاه پیشروی داشته‌‌اند.

هفته جاری تلاش نیروهای مسلح مورد حمایت امارات برای تسلط بر بندر «سقطری» در جنوب یمن در پی اقدام امنیتی نیروهای وابسته به دولت مستعفی ناکام گذاشته شد.ماجرا پس از آن رخ داد که نیروهای مورد حمایت امارات سعی به ورود به بندر سقطری و پیاده‌ کردن خودروهای وابسته به خود را داشتند؛ خودروهایی که با کشتی از امارات به این بندر آورده شده بود .

از دیگر شهرهای جنوبی یمن که نیروهای متحد امارات این روزها در آن به شدت فعال شده‌‌اند، عدن است. هفته جاری، یکی از فرماندهان نظامی دولت مستعفی یمن اعلام کرد،‌ امارات طرحی دارد تا با حمایت از جدایی‌طلبان، بر یمن مسلط شود.

«مهران قباطی» فرمانده تیپ زرهی چهارم گارد ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن در فایل صوتی فاش شده می‌گوید؛ در پی بسیج نیروهای موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن برای تسلط بر این شهر ساحلی، اوضاع در عدن بد است .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر