۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۰۷۰۲
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در کم‌اثر کردن تحریم ها، گفت: انتظار می‌رود مسؤولان صندوق نوآوری و شکوفایی بیش از گذشته به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بپردازند و در این مسیر چنانچه نیاز به اصلاح قوانین و مقررات بود، مجلس در خدمت اقتصاد دانش‌بنیان است.

به گزارش پایداری ملی، اکبر ترکی نماینده فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید خود را به‌روز نگه داشته و متناسب با نیازهای جامعه فعالیت کنند، گفت: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان تاثیر مثبتی در خنثی‌سازی تحریم‌ها علیه اقتصاد کشور دارد.

وی افزود: امروز شرکت‌های دانش‌بنیان جایگاه ویژه‌ای در کم‌اثر کردن تحریم‌ها علیه کشور دارند و براین اساس این شرکت‌ها باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

ترکی با بیان اینکه حمایت‌ها در گرو توجه ویژه قوای سه‌گانه در بحث تولید داخلی و رفع موانع موجود است، اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی باید کمک‌رسان و حامی مالی شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و در قانون نیز به این مسئله اشاره شده است، در مجموع می‌توان گفت حمایت این صندوق‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکنون خوب بوده است اما حمایت‌های انجام شده کافی نیست و این شرکت‌ها باید بیش از اینها مورد توجه قرار گیرند، به نظرم اگر عزم جهادی و انقلابی در صندوق‌هایی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی که توسط دولت به منظور حمایت‌های مالی از بخش‌ یا بخش‌هایی تشکیل می‌شود، وجود نداشته باشد به طور قطع تمام منابع به هدر می‌رود.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بنده معتقدم شرکت‌های دانش‌بنیان باید یک درصد از سود خود را به امر پژوهش اختصاص دهند تا در آینده بتوانند مراحل پیشرفت و ترقی را سریع‌تر طی کنند.
وی همچنین به مسؤولان صندوق نوآوری و شکوفایی توصیه کرد: بیش از گذشته به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بپردازند و در این مسیر چنانچه نیاز به اصلاح قوانین و مقررات وجود دارد، مجلس تمام و کمال در خدمت اقتصاد دانش بنیان است.

* ضرورت کاهش بروکراسی‌ها در مسیر تولید

ترکی افزود: باید بروکراسی و کاغذ بازی‌های مزاحم را از جلوی پای تولید برداریم تا تولید حرکت کند، درغیر این صورت اگر بخواهیم راه‌های گذشته را بپیماییم حتی با وجود فعالیت‌ شرکت‌های دانش بنیان کاری از پیش نمی‌بریم.
وی اظهار داشت: اگر تولید ملی حرکت کند، به طور قطع شرکت‌های دانش بنیان در قله رشد قرار می‌گیرند.
ترکی با ارزیابی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های گذشته، گفت: بنده از شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی بازدید کرده‌ام و باید بگویم روند فعالیت‌ها رو به رشد بوده است، البته این شرکت‌ها در برخی موارد گلایه‌هایی را مطرح و به ما منعکس کردند که باید مورد توجه قرار گیرد، این شرکت‌ها هرچقدر مورد حمایت قرار گیرند اقتصاد کشور نفع آن را می‌برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر