۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۰۶۸۴
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در مورد آمار تقریبی مصرف سیگار در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایداری ملی، عطاء الله معروفخانی ظهر امروز در دومین روز کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای دخانی در مشهد اظهار داشت: میزان مصرف سیگار در کشور ما به صورت سالانه به صورت میانگین 58 میلیارد تا 65 میلیارد نخ برآورد می‌شود.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: میزان تولید سیگار در داخل کشور در سال 93، 29 میلیارد نخ بوده که این رقم در سال گذشته به 48 میلیارد نخ رسیده است.

معروفخانی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مهمی که در رونق تولید داخلی موثر است مبارزه با قاچاق است؛ در واقع میزان رونق تولید وابستگی متقابلی با میزان مقابله با کالای قاچاق دارد و در این حوزه وظیفه همه دستگاه‌‌ها این است که در مبارزه با قاچاق به صورت جدی ورود داشته باشند.

وی تاکید کرد: در راستای عملیاتی شدن این مهم، گام‌های اجرایی شناسه کالا و رهگیری در تمامی شرکت‌های تولیدکنننده و واردکننده سیگار و تنباکو پیاده‌سازی شده و در حال حاضر تمامی این شرکت‌ها شناسه کالا را دریافت کرده‌اند.

معروفخانی تاکید کرد: براساس آمارها در حال حاضر 20 واحد تولید سیگار در کشور فعال هستند و صنایع دخانیات جزو قدیمی‌ترین صنایع فعال در کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر