۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۶۸۳
چین و روسیه به عنوان دو متحد کره شمالی سعی در مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه پیونگ یانگ دارند.

به گزارش پایداری ملی، روسیه و چین مانع فعالیت کمیته نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی شده‌اند. بدین ترتیب شورای امنیت قادر به صدور بیانیه مبنی بر نقض محدودیت سالیانه علیه کره شمالی و واردات محصولات نفتی بیش از حد تعیین شده نیستند.

به گفته دیپلماتهای روس‌ها و چینی‌ها اعتراض خود را پیش از ضرب الاجل روز سه‌شنبه به اطلاع کمیته رسانده‌اند.

آمریکا کره شمالی را به نقض تحریم‌های سازمان ملل مبنی بر واردات بیش از محدوده 500 هزار بشکه نفت در سال متهم کرده است.

امریکا در شکایتی از کمیته تحریم‌های خواسته که پیونگ یانگ را به تخطی از ظرفیت تعیین شده متهم کند. به گفته این کشور اکثر محصولات نفتی  مازاد ظرفیت از طریق انتقال کشتی به کشتی و به صورت غیرقانونی تهیه شده است.

یک دیپلمات شورای امنیت گفت که کره شمالی در سال 2018 بیش از 3.5 میلیون بشکه نفت تصفیه شده تهیه کرده که 7 برابر ظرفیت تعیین شده برای این کشور است.

رئیس جمهوری چین همچنین امروز در آستانه سفر به پیونگ‌یانگ به‌منظور دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اظهار نظری نادر گفت که کره شمالی "مسیر درستی" برای حل مسائل شبه‌جزیره کره اتخاذ کرده است.

در روزنامه رودونگ سینمون که صحبتهای رئیس جمهوری چین را منعکس کرده گویا شی جین‌ پینگ اشاره‌ای به مذاکرات هسته‌ای متوقف‌شده بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ نکرده است. به‌گفته رئیس جمهوری چین سفر وی "باعث تقویت روابط راهبردی و تبادل نظر بین متحدان سنتی خواهد شد".

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر