۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۰۶۸۱
رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان‌جنوبی از وجود دو اندیشکده آب و گیاهان دارویی در بسیج اساتید خبر داد و با تأکید بر اینکه اگر ذخایر معدنی کشور به درستی مدیریت شود دیگر مشکلی به نام بیکاری نخواهیم داشت، متذکر شد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور مدیریت منسجم را می‌طلبد.

به گزارش پایداری ملی، محمد مهدی دیانی صبح امروز در دیدار اعضای شورای عالی بسیج اساتید با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: علم بدون اخلاق و معنویت انسان را به کمال و رستگاری نمی‌رساند و بسیاری از اندیشمندان چون از معنویت و اخلاق برخوردار نبودند نظریات آنان برای جامعه مضر است.

وی مهم‌ترین مأموریت و وظایف اساتید دغدغه‌مند نسبت به انقلاب و نظام اسلامی را براساس فرمایشات رهبری در حوزه علم و پژوهش، معنویت و اخلاق و حاکم کردن روحیه انقلابی و جهادی در بین دانشگاهیان دانست و بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بهترین منشور برای پیشرفت است.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی در این بیانیه هفت توصیه داشتند که برای جامعه عمل پوشاندن آن باید بیش از گذشته فعالیت داشته باشیم، افزود: «علم و پژوهش»، «معنویت و اخلاق»، «اقتصاد»، «عدالت و مبارزه با فساد»، «استقلال و آزادی»، «عزت ملی و روابط خارجی» و «سبک زندگی» از توصیه‌ها و مأموریت مهمی است که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم برای نسل جوان ترسیم کرده‌اند.

دیانی با تأکید بر اینکه بسیجیان اگر بخواهند به طرح اعتلای بسیج جامعه عمل بپوشانند باید به این بیانیه توجه کنند، مطرح کرد: باید دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی جهت تحقق توصیه‌های رهبری در گام دوم انقلاب شکل بگیرد.

وی اعلام کرد: یکی از وظایف اساتید حاکم کردن روحیه انقلابی و جهادی در بین دانشگاهیان و حضور در میادین انقلابی و تحقق بخشیدن به دغدغه معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر وحدت حوزه و دانشگاه است که باید فرهیختگان بسیجی در این زمینه جلودار و طلایه‌دار باشند.

 رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان‌جنوبی بر لزوم توجه به زنجیره علم، فناوری، صنعت و پیشرفت تأکید و عنوان کرد: توجه کردن به این زنجیره موجب اجتماعی‌سازی و تجاری‌سازی علم شده و بسیاری از مشکلات با این امر قابل حل خواهد بود.

دیانی بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه امروزی را ناشی از عدم توجه به پتانسیل‌های داخلی دانست و تصریح کرد: باید با توجه به پتانسیل‌های درونی این مشکلات را حل کنیم نه با برجام و مذاکره با مسؤولان امریکایی.

وی از وجود دو اندیشکده آب و گیاهان دارویی در بسیج اساتید خبر داد و با تأکید بر اینکه اگر ذخایر معدنی کشور به درستی مدیریت شود دیگر مشکلی به نام بیکاری نخواهیم داشت، متذکر شد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور مدیریت منسجم را می‌طلبد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر