۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۰۶۵۷
گزارشگر سازمان ملل در امور اعدام‌های انجام شده در خارج از چارچوب قضائی اعلام کرد که امروز (چهارشنبه) گزارشی را درباره نتایج تحقیقاتش در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی ارائه خواهد کرد.

به گزارش پایداری ملی، به نقل از روسیا الیوم، اگنس کالامارد، گزارشگر سازمان ملل در امور اعدام‌های انجام شده در خارج از چارچوب قضائی که هدایت تحقیق در خصوص قتل خاشقجی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: این قتل جنایتی وحشیانه و برنامه‌ریزی شده بود و توسط مسئولان سعودی اجرا شد.

کالامارد در نوامبر ۲۰۱۹ به درخواست ترکیه برای انجام تحقیقات بین‌المللی در خصوص پرونده قتل خاشقجی به استانبول سفر کرده بود. کالامارد به انتقاد از مقامات سعودی به ویژه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی معروف است.

کالامارد اعلام کرده بود که مقامات سعودی با سفر وی به ریاض برای انجام تحقیقات مخالفت کردند و عربستان مانع از تلاش‌های ترکیه برای روشن شدن ابهامات و کشف حقایق در خصوص این پرونده شده است.

جمال خاشقجی دوم اکتبر ۲۰۱۸ به دست تیم تروری در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید. جنایتی که افکار عمومی جهان را با خود همراه کرد و تا این لحظه خواستار شناسایی قاتلان این جنایت و مجازات آنها هستند.

اواسط ماه نوامبر دادستانی کل عربستان اعلام کرد، رئیس تیم مذاکره با خاشقجی دستور قتل او را صادر کرده است. دادستانی نام این شخص را بیان نکرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر